هدف از تلاوت قرآن باید دستیابی به معرفت والای آن باشد
کد خبر: 3147079
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
حجت‌الاسلام احمدی‌پور:

هدف از تلاوت قرآن باید دستیابی به معرفت والای آن باشد

گروه اجتماعی: رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا فعالیت‌های قرآنی را خنثی‌کننده تهدیدهای مختلف فرهنگی دشمن دانست و گفت: هدف از تلاوت قرآن باید دستیابی به معرفت والای آن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی‌پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صومعه‌سرا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه تنها راه رسیدن به آرامش دنیوی و اخروی بهره‌گیری از معارف والای قرآن است، اظهار کرد: قرآن، رستگاری و گشایش هرروزه برای ما است، چه زیباست اگر قرآن رشته پیوند بین همه مسلمانان باشد و زیباتر از آن، این است که از قرآن به درستی بهره بگیریم.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین اقدام فرهنگی در جامعه توسعه معارف قرآنی از طریق برگزاری مراسم و مسابقات قرآنی است که باید مورد توجه جدی مسئولان و خانواده‌ها باشد.

این کارشناس دینی اضافه کرد: فعالیت‌های قرآنی خنثی‌کننده تهدیدهای مختلف فرهنگی دشمن است که باید با حفظ قرآن و عمل و تدبر در آیات قرآن در جنگ نرم با دشمن به پیروزی برسیم.

حجت‌الاسلام احمدی‌ور یادآور شد: با توجه به تأکیدات رهبری در حفظ قرآن در سال‌های اخیر شاهد برگزاری مسابقات فراوانی در زمینه قرآنی بودیم که بسیار تأثیرگذار است و باید استمرار یابد تا به موفقیت‌های بیشتر دست یابیم.

قرآن راه را به ما نشان می‌دهد
رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با اعلام اینکه اکنون جهان استکبار از قرآن و فراگیران قرآنی ما هراسان است، بیان کرد: دشمن نیروهای قرآنی را به ‌عنوان سلاح اتمی می‌داند و علی‌رغم همه تلاش‌های استکبار برای کم‌رنگ کردن قرآن، گرایش جوانان به سوی قرآن در حال گسترش است که امیدواریم با گسترش جوانان قرآنی و نهادینه کردن قرآن در دل و جان جوانان و عمل به آن، اسلام را جهانی کنیم.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه هدف از تلاوت قرآن باید دستیابی به معرفت والای آن باشد، خاطرنشان کرد: قرآن برای آن نیست که آیات آن را به خوبی بخوانیم و با خواندن آن فضای اطراف خود را معطر و زیبا کنیم و از آن فضا لذت ببریم، بلکه قرآن بالاتر از این است، زیرا قرآن راه را به ما نشان می‌دهد؛ قرآن راه هدایت، راه پیشرفت، راه توسعه، راه تمدن، راه وحدت و برادری و راه اتحاد و مسیر خودباوری را به ما نشان می‌دهد.

وی در پایان فعالیت‌های قرآنی را خنثی‌کننده تهدیدهای مختلف فرهنگی دشمن دانست و تصریح کرد: باید با تدبر در آیات قرآن مؤلفه‌های زندگی به سبک اسلام در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را استخراج کنیم و در جنگ نرم با دشمن به پیروزی برسیم.

captcha