کتاب «دادا خسرو» در شهرکرد رونمایی شد
کد خبر: 3142932
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰

کتاب «دادا خسرو» در شهرکرد رونمایی شد

گروه هنر:همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی کتاب «دادا خسرو» با محوریت دفاع مقدس با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الله شیروانی 25 فروردین ماه در این آیین که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور اصحاب فرهنگ و هنر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهارکرد: روز شهادت مرتضی آوینی،بهترین زمان نامگذاری برای هنر انقلاب اسلامی است ،چرا که بیان آرمان های انقلاب اسلامی یکی از رسالت های بزرگ هنرمندان است.

وی گفت:بنیانگداران حوزه هنری از جمله مقام معظم رهبری،بر ترویج فرهنگ و هنر اسلامی تاکید داشته اند و از این رو رسالت حوزه هنری اشاعه آرمان های انقلاب اسلامی در زمینه هنر و فرهنگ است.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری،هنر اسلامی را تجلی شعائر و شعارهای اصیل انقلاب اسلامی در کالبد جامعه دانست وافزود:هنر اسلامی تجلی زیبایی شناسانه از شعار، استقلال ، آزادی ،جمهوری اسلامی، در بیان هنرمندان این مرز و بوم است.
وی گفت:هنرمندان ایرانی همواره کوشیده اند تا جلوه های زیبای انقلاب اسلامی را با خلق آثار خود به جهانیان عرصه کنند.

به گفته وی،حوزه هنری خود را از متولیان هنر انقلاب می داند چرا که به دنبال خلق و تولید آثار هنری فاخر و کشف استعدادهایی است که در راستای اهداف یاد شده،حافظ ،تداوم بخش و باز نمای اهداف انقلاب اسلامی آن هم در بعد زیبایی شناسانه آن باشند.

شیروانی افزود:به طور خلاصه می توان هنر انقلاب اسلامی را بازنمایی از اهداف و آرمان ها و شعارهای این حرکت عظیم مردمی در قالب هنر تعریف کرد.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، تجدید عهد وپیمان با شهدا و امام خمینی (ره) ، برگزاری نمایشکاه عکس ، جشن هنر انقلاب اسلامی،نشست پژوهشگران هنر انقلاب،دیدار با هنرمندان انقلابی و تاثیر گذار، برپایی شب شعر و داستان ،برپایی نمایشگاه هنری و نقد فیلم ، را از مهم ترین برنامه های در این هفته عنوان کرد.

وی رونمایی از کتاب «دادا خسرو» با محوریت دفاع مقدس را یکی دیگر از برنامه های در این هفته دانست و خاطرنشان کرد: این کتاب در اواخر سال گذشته و به کوشش دکتر مظاهر نیکخواه و به منظور بیان  گوشه ای از خاطرات دفاع مقدس به چاپ رسیده و امروز رونمایی می‌شود.
 

captcha