۲۶ برگزیده مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان معرفی شدند
کد خبر: 2963118
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲

۲۶ برگزیده مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان معرفی شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: برگزیدگان مرحله استانی ششمین دوره مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی معرفی شدند.

حجت‌الاسلام یوسف شریف‌زاده، مسئول دفتر فرهنگی ـ تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: 26 نفر به عنوان نفرات برتر مرحله مقدماتی ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث آقایان حوزه علمیه خراسان بزرگ شناخته شدند.

حجت‌الاسلام شریف‌زاده، نفرات برتر اول تا سوم رشته ترتیل را سیدمحمد حسن حیدری‌فر از مدرسه امام حسن مجتبی(ع)،حسن حیدری‌فر از طلاب عمومی، عباس خدادوست از مدرسه امام محمد باقر(ع) عنوان کرد و افزود:  مهدی بیابانی از دانشگاه رضوی، حمید حسینی از مدرسه امام حسین(ع) و محمد یامی از مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) همگی از مشهد رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

وی در ادامه اسامی برگزیدگان برتر رشته‌های حفظ یک و پنج جزء قرآنی را به ترتیب اعلام کرد و گفت: علیرضا رجبی، حمید تفضلی‌نژاد از مدرسه سیدالشهداء، حیدر ذاکری‌فرد از مدرسه منتظر المهدی(عج) در رشته حفظ یک جزء و حسین شجیعی و محمدابراهیم مشفق از مدرسه سلیمانیه و مهدی یعقوبی از مدرسه سیدالشهداء(ع) در رشته حفظ پنج جزء حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

مسئول دفتر فرهنگی ـ تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان افزود: محمدرضا زاهدی از مدرسه امام حسن عسکری(ع)، جواد ایمانی‌نسب از مدرسه عالی نواب و حامد نیک‌سیر از مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در رشته حفظ 10 جزء و در رشته اذان، حمید حسینی از مدرسه امام حسین(ع)، سیدرسول فدائی از مدرسه شهید صدوقی(ع) و سجاد نوری از مدرسه شهید صدوقی(ع) به عناوین اول تا سوم ششمین دوره مسابقات قرآن حوزه علمیه خراسان دست یافتند.

وی با معرفی محمود محمدی‌نیا از طلاب عمومی، سیدمحمد‌حسین حسینی از مدرسه سید‌الشهداء(ع) و رضا امین‌زاده از دانشگاه رضوی به عنوان برترین‌های رشته حفظ کل قرآن کریم در این دوره از مسابقات، اضافه کرد: مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، سیدعلی نجات‌حسینی از مدرسه موسوی‌نژاد، محمدامین غلامی از مدرسه تربت‌جام و حمید حسینی از مدرسه امام حسین(ع) را برندگان رشته دعاخوانی استان‌های خراسان معرفی کرده است.

حجت‌الاسلام شریف‌زاده با ذکر اسامی، مجتبی نصرتی و محمد ایزی از مدرسه امام خمینی(ره) به عنوان نفرات اول و دوم رشته حفظ 20 جزء ادامه داد: در رشته حفظ 20 جزء هیچ شرکت کننده‌ای حائز امتیازات لازم برای کسب رتبه سوم شناخته نشد و دو نفر در این رشته به مرحله بعدی راه یافتند.

وی عنوان کرد: ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه، به همت دفتر فرهنگی ـ تربیتی این حوزه در رشته‌های حفظ قرآن، قرائت، تحقیق، ترتیل، دعاخوانی، اذان و فرازخوانی هفتم و هشتم اسفندماه جاری در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد.

مسئول دفتر فرهنگی ـ تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: در ششمین دوره که حدود 600 نفر از آقایان در رشته‌های حفظ یک، پنج، 10، 20 جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی شرکت کردند، افراد بر اساس امتیاز بالاتر به مرحله کشوری راه یافتند.

وی همچنین یادآور شد: بخش مطالعاتی ششمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در رشته‌های تفسیر، معارف حدیث و ادعیه، حفظ موضوعی قرآن و حفظ حدیث، سوم اردیبهشت 1394 به صورت سراسری برگزار می‌شود و مرحله کشوری مسابقات نیز، 17 تا 19 اردیبهشت 1394 در استان همدان برگزار خواهد شد.

captcha