امام جماعت آموزشگاه‌های دخترانه طبس را طلبه‌های خواهر برعهده گرفته‌اند
کد خبر: 2917634
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
برای رفع مشکل امام جماعت آموزشگاه‌ها؛

امام جماعت آموزشگاه‌های دخترانه طبس را طلبه‌های خواهر برعهده گرفته‌اند

گروه اجتماعی: امام جماعت آموزشگاه‌های دخترانه طبس را طلبه‌های خواهر برعهده گرفته‌اند که این اقدام می‌تواند نیاز آموزشگاه‌ها به امام جماعت را برطرف کند.


سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم، امام جمعه طبس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه در گذشته مشکل تأمین امام جماعت برای آموزشگاه‌های طبس داشتیم، گفت: با توجه به فتوایی از رهبر معظم انقلاب توانستیم این مشکل را به‌گونه‌ای رفع کنیم.



وی بیان کرد: با توجه به این فتوا که براساس آن خانمی که شرایط لازم برای امام جماعت را داشته باشد، زنان می‌توانند در نماز به او اقتدا کنند اکنون امام جماعت آموزشگاه‌های دخترانه طبس را طلبه‌های خواهر برعهده گرفته‌اند.



امام جمعه طبس اظهار کرد: این طرح ثمرات بسیاری خوبی هم داشته است و علاوه بر رفع مشکل امام جماعت برای آموزشگاه‌ها موجب شده که دانش‌آموزان دختر ارتباط صمیمانه‌ای با امام جماعت آموزشگاه خود برقرار کنند.



مهاجریان ادامه داد: سال‌ها قبل تفاهم‌نامه‌ای میان بین وزارت آموزش و پرورش و  مرکز مدیریت حوزه علیمه قم تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که براساس آن حوزه‌های علیمه می‌توانند آموزشگاه تأسیس کنند که براساس این تفاهم‌نامه در طبس آموزشگاه راهنمایی دخترانه‌ای توسط حوزه علمیه تأسیس شد.



وی افزود: این آموزشگاه که به‌نام حضرت معصومه(س) مزین شده است اکنون تبدیل به آموزشگاه دبیرستان شده و خوشبختانه دانش‌آموزان آن آشنایی لازم با موازین اسلامی دارند و آزمون ورودی به دانشگاه‌ها نیز رتبه‌های برتر در استان را کسب کرده‌اند.



حوزه علمیه طبس 105 طلبه دارد



امام جمعه طبس با اشاره به اینکه این شهرستان حدود 56 هزار کیلومتر مربع جمعیت دارد، گفت: این گستردگی جمعیت موجب شده که نیازمند روحانی مستقر بیشتری در طرح هجرت باشیم که در این زمینه پیگیری‌های متعددی صورت گرفته است.



مهاجریان‌مقدم عنوان کرد: حوزه علیمه برادران طبس در حال حاضر 45 طلبه و حوزه علیمه خواهران 60 طلبه دارد که بخشی از فعالیت‌های فرهنگی بر دوش این طلبه‌ها است که به‌ویژه طلبه‌های خواهر در زمینه فعالیت‌های قرآنی بسیار فعال هستند.



وی درباره فعالیت‌های قرآنی طبس عنوان کرد: آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی‌الکاظم(ع) و دارالقرآن‌های این شهرستان مانند دارالقرآن ثامن‌الائمه(ع) فعالیت‌های خوبی در گسترش فرهنگ قرآنی داشته‌اند و جلسات قرآنی متعددی در قرائت و تفسیر برپا کرده‌اند.



امام جمعه طبس یادآورشد: در حوزه ورزش یکی از نیازهای طبس با توجه به گرمی هوای شهرستان وجود یک استخر سرپوشیده بود که با توجه به خواست چنین استخری توسط جوانان و انتقال آن توسط امام جمعه به مسئولیت وقت این استخر اکنون ایجاده شده و مورد استفاده جوانان قرار می‌گیرد.

captcha