نخبگان برای حل مشکلات حوزه کسب و کار در استان ورود پیدا کنند
کد خبر: 2913266
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
معاون استاندار لرستان:

نخبگان برای حل مشکلات حوزه کسب و کار در استان ورود پیدا کنند

گروه اندیشه: اظهار کرد: راهی برای خروج از مشکلاتی که در استان در حوزه کسب و کار و اشتغال نداریم جز این‌که نخبگان این مسیر را هدایت و رهبری کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، علی کورانی‌فر، معاون استاندار لرستان  ظهر امروز یک‌شنبه، دهم اسفند در ششمین جشنواره انتخاب کتاب لرستان در سالن شهید آوینی ارشاد اسلامی گفت: رهیافت نخبه محور داریم که این رهیافت  جامع‌ترین و کامل‌ترین و علمی‌ترین رهیافت است و برای این رهیافت، نخبگان را بایستی  به دو گروه نخبگان فکری و نخبگان اجرایی تقسیم کرد.
وی در رابطه با نخبگان فکری افزود: اساتید دانشگاه‌ها، فرهنگیان، مؤلفین، نویسندگان و پژوهشگران است که به تولید فکر و اندیشه  و ایده و ارائه روش و راهبرد و استراتژی می‌پردازند.
معاون منابع انسانی استاندار لرستان عنوان کرد: نخبگان اجرایی یا عملیاتی دومین نوع رهیافت است که در عرصه سیاست و اقتصاد جزء نخبگان کشور و استان هستند.
وی  بیان کرد: هر کدام از این رهیافت‌ها شرط لازم برای توسعه استان هستند ولی شرط کامل نیستند و اجتماع این رهیافت‌ها و نخبگان با هم محال نیست و اگر تلفیق ایجاد شود سبب دست‌یابی به اهداف  می‌شود.
کورانی‌فر تصریح کرد: راهی برای خروج از مشکلاتی که در استان در حوزه مردم‌داری و کسب و کار و اشتغال نداریم جز این‌که نخبگان این مسیر را هدایت و رهبری کنند و یک جریان را ایجاد کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بایستی بدانیم دست‌یابی به  اهداف آرمانی و ایده آل طی فرایند طولانی و زمان بر است و مباحث ایده‌آل را حل و توسعه دهیم و یا افکار و نکاتی را که وجود دارند در چار چوب باشند.
معاون توسعه منابع انسانی استاندار لرستان گفت: بدون توجه به پژوهش و آینده‌پژوهی و آینده‌نگری این امر امکان‌پذیر نیست و باید سعی و خطا انجام شود.
وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید و شرایط جدیدی برای این فضا و عرصه باز شده که همه در یک مسیر و جهت و هماهنگ و به‌صورت تیمی و واحد تلاش کنیم و اولویت قرار دادن این امر کار سختی نیست و در اولویت‌های مدیریت ارشد استان نیز قرار می‌گیرد.

captcha