یادواره شهدای مهندس در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 2870523
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
در هفته مهندسی و بسیج مهندسین؛

یادواره شهدای مهندس در مشهد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: دبیر یادواره شهدای مهندس خراسان رضوی از برنامه‌ریزی جهت برگزاری یادواره شهدای مهندس در ایام هفته مهندسی و بسیج مهندسین در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از ستاد خبری بزرگداشت هفته مهندس استان خراسان رضوی، محمد روحانی، دبیر یادواره شهدای مهندس خراسان رضوی از برنامه‌ریزی جهت برگزاری یادواره شهدای مهندس در ایام هفته مهندسی و بسیج مهندسین خبر داد.

دبیر یادواره شهدای مهندس خراسان رضوی ادامه داد: هفتمین یادواره شهدای مهندس استان به همت سازمان‌های نظام مهندسی خراسان رضوی، استانداری و شهرداری کلانشهر مشهد یکشنبه، سوم اسفندماه در تالار رضوان سازمان صداوسیمای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی به حضور مسئولان ارشد استان و خانواده معظم شهدای مهندس خراسان رضوی در این مراسم اشاره کرد و گفت: راه 165 شهید مهندس استان طی دوران در دفاع مقدس در دهه شصت، توسط شهدای هسته ای دهه 80 و شهدای جبهه متحد اسلامی در دهه 90 که کیان و ارزش‌های اسلام و امت اسلامی را پاس داشته اند، ادامه یافته است.

روحانی ضمن تجلیل از شهدای مهندس که در طول هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی از مرزهای شرافت کشور دفاع کردند، یادآور شد: شهدای مهندسی که در سنگر دفاع از توان هسته ای کشور از جان خود گذشتند و یا در حراست از دستاوردهای انقلاب که مرزهای آن از سواحل مدیترانه تا اقیانوس هند گسترانیده است از هیچ ایثاری دریغ نکرده اند، شایسته بهترین صفات و تقدیرها هستند که دراین مراسم یاد و خاطره آنها گرامی داشته می‌شود.

وی با تمجید از شهید مصطفی احمدی‌روشن به عنوان یکی از شهدای هسته ای گفت: بزرگانی چون شهید شاطری‌مقدم که به عنوان شهید جبهه مقاومت توانست با اراده پولادین و عزم راسخ، در نقطه صفر مرزی لبنان و فلسطین اشغالی پارک بزرگ ایران را با تمثال‌هایی از انقلاب و امام راحل(ره) بنیان نهد و سبب وحشت در دل دشمنان اسلام شود، باید سرلوحه مرام و اخلاق همه مهندسان کشور باشند.

یادآور می شود، یادواره شهدای مهندس از ساعت 18 روز یکشنبه در تالار رضوان مشهد واقع در شهرک نوفل لوشاتو آغاز می شود.

captcha