اجرای طرح حفظ و درک مفاهیم سوره‌های قرآن در شش گام
کد خبر: 2866413
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
نستوه خبر داد:

اجرای طرح حفظ و درک مفاهیم سوره‌های قرآن در شش گام

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح حفظ و درک مفاهیم سوره‌های قرآن کریم در شش گام برای دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان اعم از دختر و پسر خبر داد.

محمد نستوه، معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه اجرای طرح حفظ و درک مفاهیم سوره‌های قرآن کریم در شش گام از سال تحصیلی 92 ـ 93 آغاز شده است، گفت: این طرح با هدف درک مفاهیم اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 15 هزار و 900 دانش‌آموز در گام اول شرکت کردند که از این تعداد 650 نفر برگزیده و به این اردو آمده‌اند، افزود: گام اول سوره لقمان بود که این سوره به نکات تربیتی اشاره دارد.

تربیت دینی و اعتقادی دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفته است

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه سوره‌های حجرات و همزه که تمام موضوعات اخلاقی و رفتار اجتماعی دارد، برای گام دوم پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: با انتخاب سوره مبارکه حدید برای گام سوم این طرح، تربیت دینی و اعتقادی دانش‌آموزان در دستور کارمان قرار گرفت.

نستوه با بیان اینکه برای گام چهارم سوره‌های صف و جمعه را در نظر گرفته‌ایم، عنوان کرد: این سوره‌های قرآن کریم به موضوعات حرف تا عمل اشاره دارد که با انتخاب این سوره‌ها حوزه کلام و عمل را در این گام در دستور کار سفیران و دانش‌آموزان برگزیده قرآنی داریم.

وی مفاهیم سوره مبارکه قلم که به معجزه اخلاقی رسول خدا(ص) اشاره دارد را سوره‌ای برای گام پنجم برشمرد و اظهار کرد: برای گام ششم سوره منافقون که در آن همه موارد مربوط به نسیم حیات است را در نظر گرفته‌ایم.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه هر دانش‌آموز می‌تواند در یک یا دو گام همزمان شرکت کند، بیان کرد: گام اول طرح فراگیر حفظ و درک مفاهیم قرآن صرفا دانش‌آموزان پایه هفتم دوره اول متوسطه هستند که دانش‌آموزان تا پایان دوره دوم متوسطه طی شش سال، شش گام این طرح را خواهند گذراند.

تفسیر ابوالفضل بهرام‌پور؛ منبع آموزشی این طرح

نستوه با اشاره به منابع آموزشی این طرح، عنوان کرد: شش کتاب مجزا از سوره‌های قرآن تألیف ابوالفضل بهرام‌پور، مفسر قرآن به سفارش مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد که هر ساله این کتاب‌ها به تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در این طرح، تجدید چاپ می‌شود.

وی با بیان اینکه این اردو جنبه انگیزشی و تشویقی برای دانش‌آموزان برگزیده مدارس استعدادهای درخشان دارد، اضافه کرد: برنامه‌های معرفتی و اعتقادی در کنار برنامه‌های متنوع علمی و فرهنگی طی دو روز برای این دانش‌آموزان پیش بینی شده است.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش، زیارت امام رضا(ع) را از جمله برنامه‌های معرفتی این اردو برشمرد و اظهار کرد: بازدید از موزه‌های آستان قدس رضوی و سایر اماکن مذهبی و تاریخی سطح شهر مشهد از دیگر برنامه‌هایی بود که برای اردوی دو روزه دانش‌آموزان دختر در نظر گرفته بودیم.

captcha