نهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود
کد خبر: 2856165
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
۶ و ۷ اسفند؛

نهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری نهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی‌پناه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: نهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران روزهای 6 و 7 اسفند ماه با حضور 170 نفر از حافظان، قاریان و فعالان قرآنی از حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره در سه سطح مدرسه‌ای، استانی و کشوری در حال برگزرای است که بیش از هفت هزار نفر در مرحله مدرسه‌ای در آن شرکت داشتند.

حسینی پناه تصریح کرد: هزار و صد نفر از کسانی که امیتاز بالای 85 به دست آورده بودند به مرحله استانی راه یافتند و از این تعداد نیز 170 نفر وارد مرحله کشوری شدند.

مدیر پرورشی حوزه خواهران با بیان اینکه نهمین دوره جشنواره با ششمین دوره مسابقات قرآن حوزه خواهران همراه است گفت: این مسابقات در رشته‌های ترجمه و مفاهیم، حفظ موضوعی آیات و روایات، قرائت، تفسیر قرآن و حفظ ترتیبی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: حفظ ترتیبی شامل حفظ ده، 15 و حفظ کل قرآن کریم خواهد بود و مسابقات نیز روز ششم اسفندماه آغاز و اختتامیه آن نیز روز هفتم اسفند در جمکران برگزار می‌شود.

حسینی پناه بیان کرد: بیش از صد مقاله، 50 اثر ادبی و 50 اثر هنری نیز به جشنواره قرآنی حوزه خواهران ارسال شده و محوریت همه آثار نیز قرآن و حدیث است که در نهایت 17 اثر در آئین اختتامیه برگزیده و معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره تصریح کرد: این جشنواره در دو محور کلی شامل فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی و امر به معروف و نهی از منکر از منظر قرآن و عترت فراخوان شده بود.

وی ادامه داد: در محور فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی، موضوعاتی مانند تاثیر سبک زندگی اسلامی بر فرهنگ و اقتصاد، وظایف مدارس علمیه  در راستای فرهنگ‌سازی دینی، شاخص‌های مدیریت جهادی، جایگاه عزم ملی و مدیریت جهادی در ارتقای سطح فرهنگی و اقتصادی جامعه، بررسی مسائل فرهنگی- اقتصادی جامعه و ... بررسی شده‌اند.

حسینی پناه اظهار کرد: در محور امر به معروف و نهی از منکر از منظر قرآن و عترت نیز موضوعاتی شامل شیوه‌های عملی امر به معروف و نهی از منکر و راه‌کارهای کارآمدی آن، بررسی عوامل مهجوریت امر به معروف و نهی از منکر و چگونگی رفع آن، مورد توجه بوده است.

حسینی پناه عنوان کرد: مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، مدیر حوزه خواهران و آیت الله مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

captcha