ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی
کد خبر: 2802853
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
زمانیان تأکید کرد:

ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی: نماینده مردم شهرستان‎های شهرکرد، بن و سامان در مجلس بر ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: مسئولان ضعف‌ها را شناسایی و برای حل آنها تدابیر لازم را در راستای ارتقای نظام بیندیشند.

سیدسعید زمانیان، نماینده مردم شهرستان‎های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، ضمن گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بر ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

وی توطئه و تفرقه‏‌افکنی میان مردم و مسئولان با هدف ضربه زدن به حکومت اسلامی را مهم‌ترین حربه دشمنان نظام دانست و با تاکید بر لزوم شناخت نقاط ضعف و آسیب‌های جامعه، گفت: می‌طلبد مسئولان ضعف‌ها را شناسایی و برای حل آنها تدابیر لازم را بیندیشند.

زمانیان همچنین بیکاری، مشکلات اقتصادی و معیشتی، مشکلات صنعتی و تولید را از اهم مشکلات شهرستان شهرکرد و استان برشمرد و اظهار کرد: عدم کنترل صحیح بازار مشکلات فراوانی برای مردم و جامعه به‌وجود آورده است.

به گفته وی، تمام مسئولان کشوری و استانی باید همگام با هم و در چارچوب قوانین و موازین، برای رفع مشکلات مردم که با معضلات بیکاری و فقر معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند تلاش کنند.

چهارمحال و بختیاری چه قبل و چه بعد از انقلاب محروم واقع شده است

نماینده مردم شهرکرد در مجلس بحرانی بودن وضعیت آب استان در بخش‌های صنعت، کشاورزی و شرب را از دیگر مشکلات مردم این استان عنوان کرد و افزود: استان ما به دلایل خاص و به خاطر زیاده‌خواهی و زورگویی عده‌ای چه قبل و چه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی محروم واقع شده است.

وی با بیان اینکه توزیع ناعادلانه اعتبارات استانی با توجه به موقعیت استراتژی استان، از دلایل عمده محرومیت چهارمحال و بختیاری است، گفت: اکنون نیز شاهد اعمال فشار و بی عدالتی در حق استان هستیم.

زمانیان اجازه حفر و احداث تونل‌های گلاب 2 و بهشت آباد را اجحاف و بی‎عدالتی در حق صنعت، کشاورزی و مردم استان عنوان و اظهار کرد: وزارت نیرو و محیط زیست با انعقاد تفاهم نامه‌ای با هدف توجیه پذیری این طرح‌ها برای حفر و راه‌اندازی این تونل‌ها، بزرگترین ظلم را در حق این استان محروم روا داشتند.

وی افزود: در همین راستا وزیر برای پاسخ به نمایندگان چهارمحال و بختیاری و خوزستان طی روزهای آینده به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

به گفته زمانیان نه مسئولان استانی و نه مردم با انتقال آب شرب به فلات مرکزی کشور مخالف نیستند اما با انتقال آب خارج از حوزه استاندارد و عدم رعایت قانون مخالف بوده و تحت هر شرایطی به صورت قانونی مانع انتقال غیرمتعارف آب خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات برخی شهرستان‌های بروجن، لردگان، فارسان و بن و مشکلات بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی که برخی به‌دلیل کم‌آبی و بی‎موالاتی مسئولان تعطیل و از چرخه تولید خارج شده‌اند گفت: این حق مردم استان است که از حق خود دفاع کنند.

چهارمحال و بختیاری به‌دلیل کمبود آب با فقر معیشتی عظیم مواجه است

نماینده مردم شهرستان شهرکرد افزود: چطور می‌شود مردمی که خود در استانی که عمده‌ترین منابع آبی کشور را دارد به‌دلیل زیاده‌خواهی و زورگویی عده‌ای منفعت‌طلب از این موهبت بی‌نصیب شده و در حالی که به‌دلیل کمبود آب با فقر معیشتی عظیم مواجه هستند، سکوت کرده و اجازه دهند حق طبیعی آنان پایمال شود.

وی اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو را به طور کلی به ضرر استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد و گفت: استان ما به دلیل این بی‎موالاتی‌ها، لابی‌گری‌ها، زیاده‌خواهی و پارتی بازی‌ها زیر فشار مضاعف ناشی از تغییر اقلیم و خشک‌سالی است.
برای احقاق حق مردم استان هر مسئولی را به چالش می‎کشیم
زمانیان خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان بر این است که برای احقاق حق مردم ضعیف استان محروممان هر مقام مسئولی را به چالش بکشیم.

وی همچنین از دکتر ابتکار و وزیر نیرو نیز تحقیق و تفحص بیشتر در این زمینه برای جلوگیری از نابودی محیط زیست چهارمحال و بختیاری را خواستار شد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس همچنین اقدامات انجام شده از سوی مسئولان استانی را یادآور شد و گفت: مسئولان بدانند که با رعایت قانون و در چارچوب اساس‌نامه مانع از ادامه اقدامات غیرقانونی تونل‌های گلاب 2 و بهشت آباد خواهیم شد.

زمانیان در پایان حضور عظیم و میلیونی مردم را در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن را مشت محکمی بر دهان استکبار دانست و گفت: در این حضور حماسی که نماد وحدت، یکپارچگی و انسجام ملی مردم و مسئولان است نشان خواهیم داد که ضمن تجدید میثاق با ارزش‌های امام و شهدا علیرغم همه تفاوت سلیقه‌ها و افکار از استقلال کشور خود دفاع کرده و برای آبادانی و شکوه ایران اسلامی ایستادگی خواهیم کرد.

captcha