امام حسن عسگری(ع) با رویکرد فرهنگی به مقابله با انحرافات پرداخت
کد خبر: 2778872
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴

امام حسن عسگری(ع) با رویکرد فرهنگی به مقابله با انحرافات پرداخت

گروه اندیشه: از شهادت امام رضا(ع)، حکومت عباسی، شیعیان و امامان معصوم(ع) را در بدترین تنگناها قرار داده و انحرافات اساسی در مبانی دینی و معرفتی اسلام به وجود آوردند، اما امام حسن عسکری(ع) با رویکرد فرهنگی با این انحرافات مقابله کرده و مبانی تشیع را حفظ کرد.

حمدالله مرادی، مدیر مسئول تشکل مذهبی اباصالح‌المهدی(عج) خرمدره در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با بیان این‌که تشکل‌های مذهبی باید در راستای ترویج عقاید اسلامی و آشنا ساختن نسل جوان با اندیشه‌های امامان معصوم(ع) پیشگام باشند، گفت: هیئت‌های مذهبی نقش برجسته‌ای در این زمینه دارند و با برگزاری مراسم میلاد و شهادت ائمه اطهار(ع) می‌توانند زمینه افزایش باورهای اعتقادی را در بین مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان فراهم کنند.
وی با بیان این‌که هیئت اباصالح‌المهدی(عج) نیز مراسم جشن میلاد امام حسن عسگری(ع) را همزمان با 9 بهمن‌ماه امسال در خرمدره برگزار خواهد کرد، افزود: امام حسن عسکری(ع) در طول عمر کوتاه خود به معرفی حضرت ولیعصر(عج) به خواص می‌پرداخت و در این زمینه روشنگری می‌‌کرد و مسئله امامت حضرت مهدی(عج) و غیبت ایشان را از طریق نامه‌ها و گفتار تبیین می‌‌کرد.

امام حسن عسکری(ع) حرکت‌های انقلابی شیعیان را جهت می‌داد
مدیر مسئول تشکل مذهبی اباصالح‌المهدی(عج) خرمدره یادآور شد: از شهادت امام رضا(ع)، حکومت عباسی، شیعیان و امامان معصوم(ع) را در بدترین تنگناها قرار داده و انحرافات اساسی در مبانی دینی و معرفتی اسلام به وجود آوردند، اما امام حسن عسکری(ع) با رویکرد فرهنگی با این انحرافات مقابله کرده و مبانی تشیع را حفظ کرد.
مرادی با بیان این‌که امام حسن عسکری(ع) از شش سال دوران امامت خود، سه سال را در زندان گذرانید، تصریح کرد: دوره امامت امام حسن عسکری(ع) با قدرت ظاهری بنی‌عباس همراه بود و خلفا به تقلید از هارون‌الرشید در نشان دادن نیروی خود، بلندپروازی‌هایی داشتند.
وی در پایان با اشاره به این‌که امام حسن عسکری(ع) 29 سال عمر کرد، یادآورشد: ایشان در مدت شش سال امامت، آثار مهمی همچون تفسیر قرآن، نشر احکام و بیان مسائل فقهی و همچنین جهت‌دهی به حرکت انقلابی شیعیانی که از راه‌های دور برای کسب فیض به محضر ایشان می‌رسیدند را از خود بر جای گذاشت.

captcha