دیدار نماینده جامعةالمصطفی(ص) با رئیس اتحادیه ائمه مساجد موریتانی
کد خبر: 2772414
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵

دیدار نماینده جامعةالمصطفی(ص) با رئیس اتحادیه ائمه مساجد موریتانی

شعب خارجی: نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیة در سنگال، با «شیخ محمد الامین»، رئیس اتحادیه ائمه مساجد موریتانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جامعة المصطفی(ص)، در این دیدار، شیخ محمد الأمین ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، اظهار داشت: مسلمانان از هر مذهب و طریقتی با هم برادرند و کسی حق تکفیر برادر مسلمان خود را ندارد.

رئیس ائمه جمعه و جماعات موریتانی افزود: منشأ بسیاری از مشکلات امروز جهان اسلام، ریشه در فرقه وهابیت دارد که از سوی برخی دولت‌های مرتجع عربی و علمای مغرض حمایت می‌شود.

وی ضمن محکوم نمودن انتشار مجدد کاریکاتور موهن در مجله شارلی ابدو فرانسه، به ائمه جمعه سراسر موریتانی توصیه کرد تا اقدام موهن این مجله علیه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) را برای نمازگزاران تبیین و محکوم نمایند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سیداحمد سیدمرادی»، نماینده المصطفی(ص) در سنگال نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام مسئولان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به علما، ائمه جمعه و جماعات موریتانی، بر دیدگاه‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درباره تقریب میان مذاهب و همگرایی بین مسلمانان تأکید کرد.

وی، بازنشر کاریکاتورهای موهن در مجله شارلی ابدو را نشانه عناد سران جهان غرب با مسلمانان دانست و ابراز داشت: رژیم صهیونیستی به منظور ایجاد حاشیه امن برای خود، با بهره‌گیری از مزدوران منطقه‌ای، گاه موجب اختلاف و جنگ‌های داخلی در میان کشورهای اسلامی می‌شود و گاهی نیز با توطئه‌های گوناگون، دنیای غرب و مسیحیان را علیه مسلمانان تحریک می‌نماید. انتشار کاریکاتورهای موهن در مجله شارلی ابدو و اهانت به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) نیز در همین راستا قابل تفسیر است.

captcha