یادواره شهدای سادات بهانه‌ای جهت تبیین فضائل ائمه اطهار(ع) شود
کد خبر: 2770154
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
فرخ‌زاده:

یادواره شهدای سادات بهانه‌ای جهت تبیین فضائل ائمه اطهار(ع) شود

گروه اجتماعی: مسئول کمیته فرهنگی یادواره شهدای سادات فارس با اشاره به برگزاری این برنامه گفت: این بسیار مهم است که چنین یادواره‌‌‌ای بهانه‌ای شود تا بتوانیم فضائل ائمه اطهار(ع) را برای نسل جدید تبیین کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محمد فرخ‌زاده، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز امروز، هفتم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری یادواره شهدای سادات فارس اظهار کرد: خاندان سادات فرزندان حضرت زهرا(س) هستند و برای ما به عنوان شیعه دوازده امامی که معتقد هستیم این خاندان فرزندان حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) هستند و فرزندان خلفی نیز از ایشان در طول تاریخ به‌عنوان ذریه آنان شکل گرفته‌اند، اهمیت ویژه‌ای دارند.

خدامحوری و توحید در کنار ایثار؛ ویژگی شهدای سادات در طول تاریخ

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: ذریه حضرت زهرا(س) در کنار رشادت‌های فراوانی که در طول تاریخ داشتند، خدامحوری و توحید را سرلوحه امور خود قرار دادند که این موجب اهمیت ویژه شهدای سادات شده است لذا در این عرصه نیاز است که با تمام وجود این سادات شناسایی شده و ارج و قرب و ارزش این‌ بزرگان برای مردم تبیین شود.

وی، فرزندان حضرت زهرا(س) را یکی از تکیه‌های بسیار محکم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل دانست و گفت: چنانچه که در هنر دفاع مقدس و در بسیاری از آثار مشاهده می‌کنیم که فرزندان حضرت فاطمه(س) همیشه نقش محوری داشته‌اند.

فرخ‌زاده همچنین، بر لزوم تبیین فضائل ائمه در کنار برگزاری یادواره شهدای سادات تأکید کرد و افزود: این بسیار مهم است که چنین یادواره‌‌‌ای بهانه‌ای شود تا بتوانیم فضائل ائمه اطهار را برای نسل جدید تبیین کنیم و این فضیلت‌ها را نیز در قالب رفتار و سبک زندگی بتوانیم ارائه دهیم.

استان فارس با تقدیم 15 هزار شهید، قطب ایثار و شهادت در کشور محسوب می‌شود

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا یکی از ضروریات بسیار ارزشمندی است که باید در استان فارس دنبال شود، گفت: این استان علاوه بر مزیت‌های کلیدی و رقابتی که در مباحث مختلفی مانند قطب الکترونیکی، دانشگاهی، سلامت و غیره دارد، در حقیقت با تقدیم 15 هزار شهید به انقلاب اسلامی قطب ایثار و شهادت در سطح کشور نیز محسوب می‌شود.

وی یادواره‌های شهدا را مصداقی از توجه به آیه 25 سوره ابراهیم «... لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ؛ ... شاید که آنان پند گیرند» دانست و افزود: اگر چنین رشادت‌ها و ایثارهایی متذکر نشود، موجب ایجاد گسست بین نسلی خواهد شد و بسیاری از ارزش‌ها به فراموشی سپرده می‌شود.

فرخ‌زاده تأکید کرد: لازم است که برای تبیین سیاست‌ها، رشادت‌ها و سبک زندگی شهدا مراسم‌ را برگزار کنیم و این مسئله ارزش اصلی کار برگزاری یادواره‌های شهداست.

مسئول کمیته فرهنگی یادواره شهدای سادات فارس به هجمه‌های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی که دشمن هجمه‌های فرهنگی سنگینی به کشور ما وارد می‌کند، یادآوری این موضوعات باعث مقابله با برخی از این هجمه‌ها می‌شود و ما را در مسیر معنویت و اهداف نظام اسلامی قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: در برگزاری یادواره‌های شهدا، اقشار مختلفی حضور دارند که جمعی از آنان خودشان در جبهه‌ها بوده‌اند که می‌توانند به عنوان یک الگو ضمن اینکه به ما اتحاد و انسجام را یاد می‌دهند، فرهنگ مسئولیت‌پذیری و تلاش مستمر و مضاعف را به ما آموزش دهند لذا لازم است که چنین الگوهایی را نیز به جامعه خود معرفی کنیم.

captcha