نقش مربیان متبحر در رشته‌های پرطرفدار قرآنی حائز اهمیت است
کد خبر: 2718258
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
مشاور استاندار مرکزی در امور روحانیان:

نقش مربیان متبحر در رشته‌های پرطرفدار قرآنی حائز اهمیت است

گروه فعالیت‌های قرآنی: حضور و به‌کارگیری مربیان ماهر در طرح ریشه‌کنی بیسوادی قرآنی در شناخت قرآن‌آموزان از اصول و قواعد رشته قرائت و رشته‌های پرطرفدار بسیار تأثیرگذار بوده و آنان را در فراگیری هرچه بهتر هدایت می‌کند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، مشاور استاندار مرکزی در امور روحانیان، ائمه جمعه و جماعات در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن اشاره به این مطلب که تمامی مراکز و مؤسسات قرآنی مجوز فعالیت خود را از دستگاه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی اخذ کرده‌اند، افزود: تمامی مراکز قرآنی باید از موازی‌کاری پرهیز کرده و با هماهنگی بیشتری برنامه و طرح‌های خویش را پیش برند.

وی اضافه کرد: فعالان در حوزه مراکز و مؤسسات قرآنی اگر بخواهند از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار باشند باید در طراحی و برنامه‌ریزی دقیق‌تر برنامه‌ها وارد عمل شده و تمامی اهداف خویش را در قالب اصول و چارچوب درست پیش برند؛ بنابراین اگر این مهم مورد توجه فعالان و مدیران قرارگیرد خواهیم دید در تمامی سطوح و در سنین مختلف متعلمینی مشتاق وجود دارد.

عوامل توانمندسازی مردم در زمینه قرائت و تدبر در قرآن

مشاور استاندار مرکزی در پاسخ به این سؤال که عوامل توانمندسازی مردم در زمینه قرائت و تدبر در قرآن چه نقشی دارد؟، اظهار کرد: تمامی قرآن‌آموزانی که قصد کسب مهارت در زمینه قرائت این محصف شریف را دارند باید با قاریان مطرح این رشته بیش از پیش آشنا شده و تمامی ابعاد و زوایایی که قاریان پیموده و به این درجه رسیدند را مورد تحقیق و بررسی قرار دهد.

سرلکیان اضافه کرد: حضور و به‌کارگیری مربیان ماهر در این راستا در شناخت قرآن‌آموزان از اصول و قواعد رشته قرائت و رشته‌های پرطرفدار بسیار تأثیرگذار بوده و آنان را در فراگیری هرچه بهتر هدایت می‌کند.

فعالیت در زمینه تدبر مستلزم ورود به حوزه مفاهیم است

وی در ادامه با بیان این که وجود مربیان حاذق و مجرب به منظور آموزش می‌تواند در رشد فعالان حوزه قرائت و تدبر حائز اهمیت باشد، افزود: فعالیت در زمینه تدبر مستلزم ورود به حوزه مفاهیم است؛ چراکه اگر به مفاهیم قرآنی بیشر توجه شود تدبر در قرآن محصول آن خواهد بود.

مشاور استاندار مرکزی در امور روحانیان و ائمه جماعات در پایان، اظهار کرد: تمامی فعالان این حوزه باید در راستای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی گام‌های بلندتری بردارشته و رشته‌های قرآنی را به بهترین وجه ممکن به مردم معرفی کنند.

captcha