دوره آموزشی «مصباح» در استان مرکزی آغاز شد
کد خبر: 2696456
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
ویژه ائمه جماعات مدارس؛

دوره آموزشی «مصباح» در استان مرکزی آغاز شد

گروه اجتماعی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز استان مرکزی از برگزاری دوره آموزشی با عنوان مصباح در استان خبر داد.

سیدمجتبی طباطبایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: در بخش نماز فعالیت‌های مختلفی از سوی این اداره در مدارس انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری جشن شکوفه‌ها، برگزاری مسابقات اذان، احکام و انشای نماز، بهسازی و تجهیز نمازخانه‌های مدارس، ساماندهی ائمه جماعت مدارس روحانی و فرهنگی، اجرای طرح پیوند مدرسه، مسجد و منزل، برنامه‌ریزی حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در نمازهای جمعه و آموزش اولیه احکام در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله این برنامه‌ها هستند.

طباطبایی با بیان اینکه برگزاری دوره آموزشی با عنوان مصباح نیز در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ نماز در مدارس است، عنوان کرد: این دوره ویژه ائمه جماعات فرهنگی و ائمه جماعات روحانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی مصباح از ابتدای سال تحصیلی تاکنون ویژه ائمه جماعات روحانی در شهرهای مشهد، قم و مهاجران برگزار شده است، بیان کرد: این دوره برای ائمه جماعات فرهنگی مدارس نیز از روز گذشته، 21 دی‌ماه در کانون امام خمینی(ره) اراک برگزار شد.

طباطبایی با بیان اینکه در این دوره آموزشی تعداد 154 نفر از ائمه جماعات فرهنگی مدارس استان حضور دارند، عنوان کرد: این افراد طی یک دوره آموزشی 20 ساعته از آموزش‌های لازم برخوردار می‌شوند و در برگزاری این دوره ستاد اقامه نماز با آموزش و پرورش استان همکاری دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرایی کردن طرح جامع تقویت و تبلیغ فرهنگ نماز در مدارس از جمله اهداف برگزاری این دوره است، افزود: در این راستا ائمه جماعات باید با مشورت معاونان و مربیان پرورشی در امر اجرای نماز مسئولیتی به دانش‌آموزان واگذار کنند تا شاهد هماهنگی و نظم بیشتر در نمازخانه‌ها باشیم.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: در این دوره‌ها ائمه جماعات فرهنگی مدارس با مسائلی از جمله شیوه‌های دعوت به نماز، خانواده و نماز، راهکارهای تکمیل نماز، صحیح‌خوانی نماز، پرسش و پاسخ‌هایی درباره نماز آشنا می‌شوند و مدرسانی از شهرهای استان و قم آموزش‌های این دوره تخصصی را عهده‌دار هستند.

captcha