برای تبلیغ زکات از ظرفیت حوزه‌های علمیه استفاده می‌شود
کد خبر: 2680872
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۶

برای تبلیغ زکات از ظرفیت حوزه‌های علمیه استفاده می‌شود

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان جیرفت گفت: از ظرفیت حوزه‌های علمیه جیرفت برای تبلیغ زکات به‌ویژه در مناطق روستایی استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، اسماعیل امیری، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان جیرفت روز گذشته، 16 دی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: وجوب زکات نشان‌دهنده اهمیت بسیار بالای خدمات انسانى و کمک به نیازمندان در تعلیمات اسلامی است.
وی افزود: در اسلام آنچنان فرد پرداخت‌کننده زکات برابر نیازمندانى که کمک‌هاى مالى را دریافت می‌کنند خضوع مى‌کند که به نظر می‌رسد، شخص نیازمند بر آن‌ها منت گذاشته که آن کمک را پذیرفته است که امروز بخشی از این امر مهم در جامعه ما به‌عهده کمیته امداد امام خمینی(ره) است.
امیری تصریح کرد: طی 9 ماه نخست سال‌جاری پرداخت زکات در منطقه رشد خوبی داشته است و بر این اساس بیش از 3 میلیارد رال  زکات جمع‌آوری شده است.
وی با بیان اینکه از این میزان یک میلیارد و 540 میلیون 488 هزار و 500 رالن زکات نقدی واجب است که بیشتر شامل خرما و گوسفند است، بیان کرد: بیش از 2 میلیارد و 27 میلیون رال  هم زکات مستحبی کشاورزان منطقه پرداخت شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان جیرفت با اشاره به اجرای طرح زکات در 200 روستای منطقه گفت: از این تعداد به 130 روستا زکات واجب تعلق می‌گیرد و زکات جمع‌آوری شده در روستاهای پرداخت‌کننده برای مصارف عام‌المنفعه‌ مانند ساخت حسینیه، مسجد، غسالخانه و ...استفاده می‌شود.
امیری با بیان اینکه 260 عامل به زکات در منطقه با کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان جیرفت همکاری دارند، خاطرنشان کرد: از ظرفیت حوزه‌های علمیه جیرفت برای تبلیغ زکات به‌ویژه در مناطق روستایی استفاده می‌شود.

captcha