پیامبر(ص) نقطه عطف وحدت میان شیعه و سنی است
کد خبر: 2672097
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

پیامبر(ص) نقطه عطف وحدت میان شیعه و سنی است

گروه اجتماعی: رئیس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) نقطه عطف وحدت میان شیعه و سنی است، گفت: باید در زندگی از روش و سیره پیامبر(ص) الگو بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین منوچهر احمدی پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صومعه سرا در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) نقطه عطف وحدت میان شیعه و سنی است و همه ادیان و مذاهب به پیغمبر اعتقاد دارند و ایشان را خاتم پیامبران و قرآن را معجزه جاوید می دانند.

وی افزود: زمانی که پیامبر اسلام پا به عرصه وجود نهادند با مهربانی و محبت دلها را به هم نزدیک کردند و ما می توانیم از این وجود استفاده نماییم و دل های اهل تسنن و تشیع و همه مذاهب را به هم نزدیک کنیم .

حجت الاسلام احمدی پور با بیان اینکه باید در زندگی از روش و سیره پیامبر(ص) الگو بگیریم، تصریح کرد: امروز سیره پیامبر(ص) بیانگر حرف اول در تمام جهان است و حتی ممالک غیر اسلامی به دنبال روش زندگی جدیدی هستند تا آنها را به سرمنزل سعادت رساند و هیچ روشی بالاتر از سیره پیامبر نیست و نخواهد بود.

نامگذاری هفته وحدت تلنگری برای شیعه و سنی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صومعه سرا به نامگذاری هفته وحدت توسط حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: این نامگذاری سبب شد تا در سال یک مرتبه تلنگری بین مذاهب بالاخص شیعه و سنی زده شود تا دلهای خود را به پیامبر(ص) نزدیک کنند؛ چرا که آنچه پیامبر آورد هم برای شیعیان و اهل تسنن بوده است.

وی اعزام مبلغ خواهر و برادر در مساجد شهرستان، برگزاری محافل انس با قرآن، بررسی سیره های اخلاقی، اجتماعی و سیاسی پیامبر(ص)، گفتمان دینی در مدارس و... را از برنامه های هفته وحدت برشمرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صومعه سرا در پایان به تلاش و هدف دشمنان در ایجاد تفرقه میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: اگر امروز اهل تسنن و تشیع در کنار هم هستند و در اربعین با هم به عزاداری می پردازند به دلیل کوتاه کردن دست دشمنان است و اگر بخواهیم مانع از ایجاد تفرقه شویم باید شیعه و سنی همواره متحد و در کنار هم باشند.

captcha