کم‌رنگ کردن نقش ائمه اطهار(ع) مهمترین هدف شبهه پراکنی تکفیری‌هاست
کد خبر: 2659977
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

کم‌رنگ کردن نقش ائمه اطهار(ع) مهمترین هدف شبهه پراکنی تکفیری‌هاست

گروه سیاسی: تکویری‌ها شبهه پراکنی می‌کنند تا نقش ائمه را کم‌رنگ کنند ولی وابستگی فطری جامعه به ولایت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی ابراهیمی، معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مراسم بزرگذاشت آیت‌الله سیدعلی غیوری که چهارشنبه، دهم دی‌ماه در حوزه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تسلیت به تمامی شعیان گفت: در روز عزای اهل‌بیت در این مراسم  که با حضور فرزندان شایسته و خلف رسول خدا و یک چهره خدمت‌گذار، صادق، امین، مجاهد، مردم دوست، انقلابی و آشنای به زمان، آیت ‌لله سید علی غیوری در خدمت شما باشیم و در محضر علما و ائمه جمعه باشیم.


وی در رابطه با شخصیت  امام حسن عسگری(ع) افزود: این امام که 28 بهار بیشتر از عمرشان نگذشته بود در شرایط بسیار حساس و خاصی در دوران خلیفه عباسی زیست و مانند دیگر ائمه در ارتباط با امامت و ولایت  برای رسیدگی به امور مردم و سروسامان دادن به امور مردم است.

معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان این‌که یک ویژگی منحصر به فرد در شخصیت امام حسن عسگری(ع) وجود داشت که امروز هم در جامعه اسلامی انقلابی ما می‎تواند جنبه  راهبردی داشته باشد، عنوان کرد: حتی برای جامعه و جغرافیای ما می‌تواند تاثیرگزار باشد از جمله این ویژگی‌ها آماده سازی جامعه برای پذیرش حکومت فرزندشان بود.
حجت‌الاسلام ابراهیمی بیان کرد: امروز با این همه امکاناتی  که دنیا در اختیار دارد گاهی برای این که یک خبر را در افکار عمومی جای دهد هم نیاز به وقت و فرصت فراوان و هم نیاز به امکانات و استعداد دارد تا یک خبر را در ذهن مردم جای دهد.

وی تصریح کرد: امام حسن‌عسگری(ع) با این که بیشتر در زندان و محلی تحت نظارت نیروهای امنیتی بود ولی با این شرایط سخت این مسئولیت را به‌خوبی به مرحله عمل رساندند و با نمایندگانی که در بیشترشهرها در آن روز داشت که این ها حلقه وصل برای شیعیان بودند.
معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان این‌که در ارتباط بودن با تمام جهان در دنیای امروز ما که دنیای ارتباطات و فضای مجازی و ماهواره‌ای است، کافی نیست، خاطرنشان کرد: امروز دنیا آبشخور فکری  و فرهنگی  افراد دراین رابطه بسیار متعدد و گوناگون شده است و همین منشا خطرات فرهنگی است.
حجت‌الاسلام ابراهیمی  گفت: نمایندگان امام حسن عسگری(ع) در نقاط مختلف بودند و شیعیان را به هم متصل می کردند و آنها را به سرچشمه ولایت متصل می کردند و این از نکاتی است که در دنیای ما بیش از پیش به آن نیاز داریم.
وی با بیان این‌که غفلت از یاد خدا باعث شکست می‌شود، اظهارکرد: گاهی افراد بی ایمان فکر می کنند که همه کارها را انجام داده اند اما از یک قدرت غافل هستند و آن هم قدرت خداست و مصداق آن‌را بعد از تسخیر لانه جاسوسی برای گرفتن اسیران و در طوفان طبس مشخص شد.
معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه عنوان کرد: در طوفان طبس آمریکایی ها همه چیز را پیش‌بینی کرده بودند و بدون مشکل کار خود را پیش برند به‌جز قدرت خدا که به آن توجه نکرده بودند چرا که ارتش الهی جغرافیای عرضی را تسخیر کرد.
حجت‌الاسلام ابراهیمی  بیان کرد: در دعاها، سلسله مراتب لازم است تا فرد بتواند خدا شناس باشد، تکویری‌ها شبهه پراکنی می‌کنند تا نقش ائمه را کم‌رنگ کنند ولی وابستگی فطری جامعه به ولایت است.
وی با بیان این‌که ولایت مهمترین بند است، افزود: نماز و حوزه و جهاد با ولایت معنا پیدا می‌کند ولایت راهنما برای امور ولایت است، وقتی ولایت تعیین می کند نباید از آن منحرف شویم.
معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به این‌که هر مصیبتی که اتفاق می‌افتد در کنار آن یک نعمتی است، تصریح کرد: فتنه 88 برای ما یک مصیبت بزرگ و تلخ و شکننده بود و حیثیت قریب بر 30 سال که این ملت جهاد کردند را به بیگانگان فروختند و و حماسه 9 دی پایانی بر آن فتنه بزرگ بود.
حجت‌الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: عده‌ای خود را طرفدارامام و اسلام می‌دانستند و خود را منجی کشور معرفی کردند و می‌گفتند ما جنگ را به پیروزی رساندیم، درس‌های زیادی می‌توانیم از آن‌ها بگیریم ومهمترین آن این است که آن کسی که این کشور را از فتنه نجات داد مقام معظم رهبری بود که با بصیرت و تدبیر و سیاست‌های حکیمانه به انجام رساند.
وی بیان کرد: حتی آن‌ها بعد از آزاد شدن به کار قبلی خود بازگشتند و همان خرابکاری‌ها را انجام می‌دهند، آیت‌الله سید علی غیوری درباره کارهای آن‌ها گفت که اگر قرار باشد کسی به جایی برسد باید یک کیمیایی در آن باشد و این مراسم یادبود حق ایشان بود چرا که نباید فراموش شوند، این کار و دستور قرآنی استما باید کیمیا را در وجود خود جست‌وجو کنیم و هر کس که این کیمیا را داشت شایسته تقدیر است.
معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: جاذبه وجود آیت‌الله سیدعلی غیوری بالا بود برای این‌که ماورای طبیعت بود، در 25 سفری که به حج داشتم به عینه می‌دیدم که اهل عبادت بودند و به نیازمندان زیادی کمک می‌کرد بهترین های خود را می‌بخشیدند.
حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان این‌که انسان‌هایی باید باشند تا آدم‌ها را به نقطه اوج برساند، گفت: کوهنوردی که در خانه در خواب غفلت است قهرمان نمی‌شود چرا که باید برای آن تلاش کرد، جوانان امروز بدانند که موفقیت در عرصه‌های گوناگون زندگی بستگی به ریاضت دارد.
وی با اشاره به این‌که عشق در راه خدا حرف اول را می‌زند، عنوان کرد: آیت‌الله سید علی غیوری نیز این‌گونه بود و از جمله شیوه‌های علمای دین این است که خدمت‌گذار هستند و تمام تلاش خود را برای این که کاری برای مردم انجام دهد، می‌کرد.
معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که آیت‌الله سید علی غیوری یک روحانی به تمام معنا بود،خاطرنشان کرد: علما و مرز دار بود و در مرزداری شایسته و با وفا بود، را که کسی می‌تواند مرزدار باشد که مجهز باشد، دشمن‌شناس باشد و از جمله علمایی بود که همیشه گوش به زنگ بود و از نظر مالی پشتیبانی می‌کرد.
حجت‌الاسلام ابراهیمی بیان کرد: آیت‌الله سید علی غیوری در بدترین شرایط جسمی با عزم استوار در صحنه بود، چرا که این‌گونه افراد مانند چل چراغ‌هایی هستند که در جامعه می‌درخشند .
وی تصریح کرد: جامعه اسلامی و ایرانی ما به برکت روحانیت تحولات و پیشرفت‌های سیاسی پیدا کرده است، افتخار این است که در نظام اسلامی که یک روحانی با تدبیر و مدیریت حکیمانه نظام را در دنیا جلو می‌برد.

معاون امور استان‎های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: همین حضور وزیر خارجه آمریکا با 120 نفر هیئت همراه و حضور وزیر خارجه ایران با 12 نفر هیئت همراه در مذاکرات 5+1 از تدابیر مقام معظم رهبری است و این قدرت و ایثار و عظمت جمهوری اسلامی به برکت روحانیت است.
حجت‌الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: روحانیت نیز این قدرت را به پشتوانه خداوند متعال  دارد و خداوند نیز فرموده است: شما درمسیر  حق حرکت کنید من هم پشتیبانی می‌کنم.
معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: امروز دنیا آبشخور فکری  و فرهنگی افراد در رابطه  با ارتباطات بسیار متعدد و گوناگون شده است و این منشاء خطرات فرهنگی است.

معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: تکویری‌ها شبهه پراکنی می‌کنند تا نقش ائمه را کم‌رنگ کنند ولی وابستگی فطری جامعه به ولایت است.
معاونت امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: انسان‌هایی باید باشند تا آدم‌ها را به نقطه اوج برساند گفت: جوانان امروز بدانند که موفقیت درعرصه‌های گوناگون زندگی، بستگی به ریاضت دارد.

captcha