برگزاری جشنواره هنری قرآن در مدرسه حضرت خدیجه کبری(س) ماهشهر
کد خبر: 2652329
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲

برگزاری جشنواره هنری قرآن در مدرسه حضرت خدیجه کبری(س) ماهشهر

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی مدرسه حضرت خدیجه کبری(س) ماهشهر با اشاره به گنجاندن جشنواره هنری قرآن، به اهمیت تأثیر ارتباط تصویری مخاطب با مفاهیم قرآنی اشاره کرد و گفت: ترسیم نمادین آیات، ارتباط ماندگارتری را برای مخاطب آیات قرآن رقم می‌زند.

زینب دورقی، معاون فرهنگی مدرسه حضرت خدیجه کبری(س) شهرستان ماهشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان با اشاره به برگزاری جشنواره هنری قرآن در این مدرسه علمیه گفت: این جشنواره قرآن توسط این مدرسه علمیه شنبه 6 دی در رشته‌های حفظ، قرائت و شعر برگزار شد؛ رشته هنر با محوریت نقاشی تجسمی نیز از دیگر رشته‌های این مسابقه بود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره قرآنی، پرورش ذوق ادبی، هنری و سوق دادن طلاب به سمت حفظ و قرائت صحیح قرآن است، افزود: هاجر آلبوعبادی، عواطف آلبوغبیش و مینا غبیشاوی به عنوان نفر برتر در رشته‌‌های حفظ، قرائت و نقاشی تجسمی معرفی شدند. در رشته شعر، هیچ یک از شرکت‌کنندگان امتیاز لازم را کسب نکرد.

معاون فرهنگی مدرسه حضرت خدیجه کبری(س) ماهشهر با اشاره به گنجاندن رشته نقاشی تجسمی در این جشنواره قرآنی، به اهمیت تأثیر ارتباط تصویری مخاطب با مفاهیم قرآنی اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌ که تصاویر به مدت طولانی در ذهن انسان ماندگار می‌شوند، باید به خلاقیت هنری در برنامه‌های طلاب توجهی مضاعف صورت گیرد و نباید ارائه آموزش‌های قرآنی به طلاب را به رشته حفظ، قرائت و ... محدود کرد.

وی در پایان به برگزاری مسابقات سراسری جشنواره قرآن کریم اشاره کرد و گفت: دو مرحله مدرسه‌ای مسابقات سراسری جشنواره قرآن کریم در رشته‌های قرائت(به روش ترتیل بدون صوت و لحن)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم‌(نسیم)، تفسیر‌(تبیان) و حفظ موضوعی آیات و روایات همراه با ترجمه‌(اشراق) 25 آذر در مدرسه حضرت خدیجه کبری(س) ماهشهر برگزار شد.

captcha