فرهنگسازی عفاف و حجاب از طریق رویدادهای فرهنگی امکان‌پذیر است
کد خبر: 2652177
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴

فرهنگسازی عفاف و حجاب از طریق رویدادهای فرهنگی امکان‌پذیر است

گروه اجتماعی: ‌درویش‌نژاد ضمن ابراز خرسندی از آغاز فعالیت کارگاه سازماندهی عفاف و حجاب در استان هرمزگان اظهار کرد: این استان به‌دلیل تنوع قومی، جغرافیایی و آب و هوایی، دارای پوشش ‌متنوع‌‌ و رنگارنگ ‌است و آن‌طور که باید و شاید ‌در معرفی و ارائه آن به جامعه ‌اقدام شایسته‌ای صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، علیرضا درویش‌‌نژاد، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان 8 دی ‌در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از آغاز فعالیت کارگاه سازماندهی عفاف و حجاب اظهار کرد: استان هرمزگان به‌‌دلیل تنوع قومی، جغرافیایی و آب و هوایی، دارای پوشش و لباس متنوع، جذاب و رنگارنگ می باشد که آنچنان در معرفی و ارائه آن به جامعه و نسل جوان اقدام شایسته‌ای صورت نگرفته است.
وی اظهار کرد: تلفیق لباس‌ها و طرح‌های بومی و محلی با مدل‌های جدید می‌تواند در معرفی و استفاده بیشتر این پوشش در نسل جوان جامعه مؤثر باشد. که وظیفه اصلی راه‌اندازی و فعالیت کارگاه عفاف و حجاب در بندرعباس نیز به همین منظور است.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مستمر و متعدد در حوزه عفاف و حجاب با نگرش ارائه لباس‌های جذاب و مورد نیاز نسل‌های مختلف جامعه با توجه به الگو‌های بومی و محلی از ضروریات این حوزه است.
درویش‌نژاد در ادامه از مدیر‌‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان به‌دلیل اختصاص مکان مناسب برای کارگاه ساماندهی عفاف و حجاب  تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش ایکنا، کارگاه و نمایشگاه ساماندهی عفاف و حجاب توسط خانم آزاده آریانا و با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و همکاری سازمان میراث فرهنگی به‌مدت یک‌ماه در محل موزه مردم‌شناسی بندرعباس جهت بازدید علاقه‌مندان دایر است.

captcha