اجلاس ویژه ائمه جماعات مدارس دخترانه زنجان برگزار شد
کد خبر: 2626665
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵

اجلاس ویژه ائمه جماعات مدارس دخترانه زنجان برگزار شد

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان از برگزاری اجلاس ویژه ائمه جماعات مدارس دخترانه این استان همزمان با چهارم دی‌ماه ‌خبر داد.

سکینه اسکندری، معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به این‌که جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان، در طول سال تحصیلی به‌عنوان ائمه جماعات در مدارس دخترانه استان حضور می‌یابند، گفت: برپایی نماز جماعت و پاسخ‌گویی به شبهات دینی دانش‌آموزان، از جمله اقداماتی است که این طلاب در مدارس به انجام می‌رسانند.
وی افزود: حضور خواهران طلبه که به روش‌های روز تبلیغ دین آشنایی داشته و همچنین توان برقراری ارتباط کلامی مؤثر با دانش‌آموزان را داشته باشند، در مدارس سبب می‌شود تا علاوه بر تعمیق باورهای دینی نوجوانان، ارتباط مناسبی نیز بین مبلغان دینی و آنها به‌وجود بیاید.
معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به برگزاری اجلاس ویژه ائمه جماعات مدارس دخترانه زنجان، ابراز کرد: این اجلاس روز گذشته با حضور بیش از 60 طلبه حوزه‌های علمیه خواهران استان که به‌عنوان ائمه جماعات در مدارس دخترانه فعالیت می‌کنند، برگزار شد.
اسکندری تصریح کرد: بررسی چالش‌ها و مشکلات تبلیغ در مدارس، بیان دیدگاه‌ها و مشکلات احتمالی ائمه جماعات در مدارس دخترانه و همچنین ارائه راهکارهایی برای بهره‌مندی از فرصت‌های پیش‌روی ائمه جماعات برای تعالی دانش‌آموزان، از جمله موضوعات مطرح در این اجلاس بود.
وی با بیان این‌که مبلغان فعال در مدارس استان تاکنون فعالیت‌های مطلوبی در حوزه تبلیغ دین داشته‌اند، اظهار کرد: ایجاد ارتباط تنگاتنگ اجتماعی بین طلاب و دانش‌آموزان توانسته است زمینه‌ای برای ارتقای معرفت و بصیرت دینی نوجوانان را فراهم آورد.
این مقام مسئول در پایان بیان کرد: در پایان اجلاس ویژه ائمه جماعات مدارس دخترانه زنجان که روز گذشته در سالن مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، نرم‌افزارها و کتب مورد نیاز ائمه جماعات در بین آنان توزیع شد.

captcha