۳ هزار مشترک دائمی پرداخت زکات در گیلان وجود دارد
کد خبر: 2621818
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
نبی‌لو:

۳ هزار مشترک دائمی پرداخت زکات در گیلان وجود دارد

گروه اجتماعی: دبیر شورای زکات کشور با بیان اینکه در گیلان مشکلی درخصوص زکات نیست، گفت: سه هزار مشترک دائمی پرداخت زکات در این استان وجود دارد که اغلب باغدار، صاحبان استخر ماهی و کشاورز هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حسین نبی‌لو، دبیر شورای زکات کشور روز گذشته،‌  26 آذر در همایش زکات که در مصلی رشت برگزار شد، با بیان اینکه زکاتی که در کل کشور جمع‌آوری می‌شود 100 درصد در بین فقرا و در امور فرهنگ‌سازی هزینه می‌شود، اظهار کرد: به موجب طرح کاربردی که نماینده ولی فقیه در گیلان در کتاب خود منتشر کردند، در جهت حمایت از محرومان و فقرا بسیار موثر واقع شد و 10 هزار جلد از این کتاب بین سه استان گیلان،‌ گلستان و مازندران توزیع شد.

وی با بیان اینکه گیلان هفدهمین استانی است که میزبان برگزاری همایش زکات در کشور است، گفت: زکات از شئونات حاکم اسلامی است‌،‌ بنابراین تقاضا داریم که شورای زکات استان و شهرستان‌ها با حضور جهاد کشاورزی، سازمان تبلیغات و با حضور علما بیش از پیش برگزار شود.

دبیر شورای زکات کشور گفت: ما در استان گیلان مشکلی درخصوص زکات نداریم؛ سه هزار مشترک دائمی پرداخت زکات در استان وجود دارند که اغلب باغدار، صاحبان استخر ماهی و کشاورز هستند.

در ادامه حسین علی‌محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با قدردانی از مردم استان گیلان به جهت پرداخت به موقع زکات، اظهار کرد: مردم استان همواره در جهت دستگیری از نیازمندان تلاش می‌کنند و خداباوری مردم گیلان آنها را در پرداخت زکات پیشتاز کرد.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 300 اصله درخت در راستای اجرای طرح شجره طیبه از سوی مردم نیکوکار گیلان به شورای زکات استان اهداء شده است، افزود: این درختان از سوی کمیته امداد پلاک‌گذاری شده و محصولات آن صرف امور فقرا و نیازمندان می‌شود.

علی‌محمدی از ساخت هزار و 200 سرویس بهداشتی و حمام در گیلان برای مددجویان خبر داد و گفت: هزینه‌های ساخت آنها از محل زکات تامین شده است و ساخت آنها تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با تاکید بر اینکه باید نیازمندان هر محل از سوی نیکوکاران همان محل مشکلاتشان حل شود، تصریح کرد: مراکز نیکوکاری مکان مناسبی برای کمک به نیازمندان و محرومان و ایتام هر محله است.

captcha