دوره‌ آموزشی «طراحی نجم» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 2620367
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶

دوره‌ آموزشی «طراحی نجم» در کردستان برگزار شد

گروه اجتماعی: مسئول آموزش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از برگزاری دوره آموزشی طراحی نجم(نظام جامع آموزش معروف) در کردستان خبر داد.

رحمان غریبی، مسئول آموزش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: با هدف بسط و گسترش بسترهای اولیه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر بین اقشار مختلف و  تصمیم و تعمیق مایل پیرامونی آن، دوره آموزشی «طراحی نجم» با حضور 21 نفر از علما، روحانیون و ماموستایان استان کردستان در شهر سنندج برگزار شد. 
وی افزود: این طرح به مدت دو روز برگزار شد و در برگیرنده 26 ساعت دوره آموزشی روش‌های نوین آموزش و برگرفته از مدل(امید) است.
غریبی عنوان کرد: در این کارگاه متربیانی که در تهران در تابستان سال جاری دوره مربیگری این طرح را دیده بودند به صورت فوق‌العاده با اصول روانشناسی، جامعه‌شناسی مبانی و ... فریضتین نیز آشنا شدند.
وی بیان کرد: کلیه‌ی کسانی که از شهرهای استان بودند در آینده علاوه بر تربیت متربیان در شهرستان های مربوطه در میان اقشار مختلف جامعه ایفای نقش خواهند کرد.
مسئول آموزش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اعلام کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر جایگاه والایی در دین اسلام دارد و براساس روایتی از امام علی(ع) حتی جهاد در راه خدا نیز در مقابل این فریضه مانند قطره‌ای در مقابل دریایی عمیق است.
وی با عنوان اینکه رسانه ها نقش مهمی در ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارند، اعلام کرد: رسانه ها پیش‌قراولان و پیشتازان این فریضه الهی در جامعه هستند و می‌توانند هم مصداق معروف و هم مصداق منکر در جامعه باشند.
غریبی با اشاره به اینکه امروزه رسانه‌ها در دنیا نقش مهمی را ایفا می‌کنند، یادآور شد: هرچه با حساسیت، تعامل و مدیریت بیشتری رسانه‌ها را در کشورمان یاری کنیم به توسعه کشور و استان خودمان کمک بیشتری کرده‌ایم.

captcha