شکنجه بخش مهم سیاست سلطه آمریکا را تشکیل می‌دهد/ تلاش برای انحراف افکار عمومی از موضوع شکنجه
کد خبر: 2617403
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
قدیری ابیانه:

شکنجه بخش مهم سیاست سلطه آمریکا را تشکیل می‌دهد/ تلاش برای انحراف افکار عمومی از موضوع شکنجه

گروه سیاسی: سفیر اسبق ایران در مکزیک درباره گزارش منتشرشده سنا از شکنجه‌های سیا گفت: شکنجه در بدترین وجوه آن بخش مهمی از سیاست خارجی آمریکا برای تسلط بر سایر ملت‌هاست.

محمدحسن قدیری‌ابیانه، کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در مکزیک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به مناسبت روز جهانی حقوق بشر درباره ادعاهای آمریکا در حوزه حقوق بشر و نسبت آن با گزارشی که امروز از سوی سنا درباره شکنجه‌های سیا منتشر شد، گفت: نقض حقوق بشر، نسل‌کشی، جنایات جنگی و کشتار افراد بی‌گناه یکی از پایه‌های اصلی سیاست خارجی آمریکا برای تسلط بر سایر ملت‌هاست و در این میان شکنجه در بدترین وجوه آن بخش مهمی از این سیاست را تشکیل می‌دهد.

شکنجه شیوه مورد نیاز آمریکا برای اعمال سلطه

قدیری ابیانه افزود: اصولا شکنجه به عنوان یک روش متداول و مورد نیاز آمریکا برای پیشبرد اهدافش در نظر گرفته شده است و حتی در آموزشکده‌های نظامی آمریکا تدریس می‌شود.علاوه بر آن آمریکا هم یکی از تولیدکنندگان بزرگ وسایل شکنجه در جهان است و هم اینکه کارکنان سازمان‌های امنیتی ـ اطلاعاتی سایر کشورها از جمله کشورهای دیکتاتوری را آموزش می‌دهد.

وی اظهار کرد: همچنین از آنجایی که در داخل آمریکا برای شکنجه ممکن است محدودیت‌های قانونی و یا روانی وجود داشته باشد لذا آمریکایی‌ها زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌هایی را در نقاط مختلف جهان ایجاد کرده‌اند که ابوغریب و گوانتانامو از مصادیق بارز آن هستند.

تعطیلی گوانتانامو، تعطیل شدن یکی از پایه‌های سلطه امریکاست

سفیر اسبق ایران در مکزیک عنوان کرد: علت اینکه آقای اوباما برخلاف وعده‌ای که داده بود زندان گوانتانامو را تعطیل نکرد این است که نمی‌تواند یکی از پایه‌های سلطه آمریکا در سایر نقاط جهان را از بین ببرد.

قدیری ابیانه ابراز کرد: از طرف دیگر آمریکایی‌ها زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌های سری در نقاط مختلف جهان دارند که اخیرا برخی از آنها کشف شده است و همچنین کشتی‌ها و هواپیماهای نظامی آمریکایی هم به انواع ابزار شکنجه مجهز هستند.

این کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک اضافه کرد: به هر حال اینکه آمریکایی‌ها از انتشار این گزارش احساس خطر کردند و به نیروهای نظامی خود دستور آماده‌باش داده‌اند نشان می‌دهد چقدر به ابعاد شکنجه‌های خودشان واقف هستند.

گزارش منتشره از شکنجه‌های سیا همه ابعاد آن را شامل نمی‌شود

قدیری ابیانه با بیان اینکه گزارش منتشر شده سنا از شکنجه‌های سیا شامل همه ابعاد و موارد شکنجه نمی‌شود، گفت: سنا با وجود انتشار این گزارش به خاطر ملاحظات منافع نامشروع آمریکا بخش‌هایی از این اسناد را منتشر نکرده است و به عنوان نمونه ویدئوهایی وجود دارد که اگر منتشر شود آمریکایی‌ها حتی نزد مردم کشورهای هم‌پیمان خودشان بیش از پیش منفور خواهند شد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک ادامه داد: این در حالی است که آمریکایی‌ها به صورتی مضحک و فریبکارانه خود را مدافع حقوق بشر نشان می‌دهند اما از جنایات اسرائیل و کودک‌کشی این رژیم در جنگ 51 روزه غزه حمایت می‌کنند.

وظیفه دولت و رسانه‌های داخلی در انعکاس گسترده موضوع شکنجه در آمریکا

وی درباره وظایف دولت و رسانه‌‌های کشور در قبال این موضع گفت: طبیعتا ما باید تلاش کنیم موضوع شکنجه و ابعاد گسترده آن توسط امریکایی‌ها را در سطح جهانی مطرح کنیم.

قدیری ابیانه با تأکید بر تلاش آمریکایی‌ها در جهت جلوگیری انعکاس گسترده این موضوع اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک ما شاهد این خواهیم بود که آمریکایی‌ها حوادثی را عمدا در دنیا ایجاد کنند تا مسئله شکنجه را تحت‌الشعاع قرار دهد و توجه افکار عمومی در سطح جهان را از توجه به این مسئله منحرف سازد.

این کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک خاطرنشان کرد: لذا به هیچ وجه نباید اجازه دهیم مسئله شکنجه در آمریکا تحت‌الشعاع سایر مسائل قرار بگیرد و باید آن را در سطح افکار عمومی جهان منتشر کنیم.

قدیری ابیانه در پایان عنوان کرد: علاوه بر تلاش‌هایی که دولت باید در این راستا انجام دهد، رسانه‌های مکتوب و مجازی، سازمان‌های مردم‌نهاد و اصولا هر فردی که امکان ارتباطات بین‌المللی دارد باید این مسئله را پیگیری کرده و انعکاس دهند.

captcha