بازسازی نمادین ورود کاروان اسرا به کربلا
کد خبر: 2616368
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
در هرمزگان صورت می‌گیرد؛

بازسازی نمادین ورود کاروان اسرا به کربلا

گروه اجتماعی: مدیر مسئول کانون فرهنگی ـ هنری کوثر مسجد صاحب‌الزمان(عج) ایسین از بازسازی نمادین ورود کاروان اسرا به کربلا در این دهستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، سجاد حسن‌زاده، مدیر مسئول کانون فرهنگی ـ هنری کوثر مسجد صاحب‌الزمان(عج) ایسین روز گذشته، 16 آذرماه در جمع خبرنگاران از بازسازی نمادین ورود کاروان اسرا به کربلا در دهستان ایسین خبر داد و گفت: هم زمان با فرا‌رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله الحسین(ع)، مراسم بازسازی نمادین ورود اسرا از شام به کربلا با هنرمندی أعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد دهستان ایسین از توابع بخش مرکزی بندرعباس برگزار می شود.
وی افزود: در این مراسم که به‌صورت تعزیه برگزار می‌شود، افراد هنرمند به اجرای فیزیکی نقش‌ها می‌پردازند و تنها یک نفر حوادث آن روز را روایتگری خواهد کرد.
مدیر مسئول کانون فرهنگی ـ هنری کوثر مسجد صاحب‌الزمان(عج) گفت: حرکت کاروان از ساعت ۱۸:۳۰ شنبه ۲۲ آذر از مقابل حمام قدیم محله پشته ایسین آغاز و پس از رسیدن به حسینیه قائم آل‌محمد(عج)، مراسم اصلی برگزار می‌شود.
به گزارش ایکنا، خاندان داغدیده رسالت در روز بیستم ماه صفر سال ۶۱ هجری از شام به کربلا وارد شدند و پس از ورود به کربلا، برای شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش عزاداری کردند.

captcha