‌اجلاسیه هم‌اندیشی نقش حوزه‌های علمیه در مدیریت جهادی برگزار شد
کد خبر: 2615309
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۹
در کرمان؛

‌اجلاسیه هم‌اندیشی نقش حوزه‌های علمیه در مدیریت جهادی برگزار شد

گروه اجتماعی: اجلاسیه هم‌اندیشی نقش حوزه‌های علمیه و بسیج طلاب در مدیریت جهادی و عرصه فرهنگ ۱۳ آذر با حضور معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه سراسر کشور، جانشین فرمانده سپاه ثارالله، مدیران مدارس علمیه استان کرمان و مسئول نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه ثارالله، در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عبدالکریم فرهانی، معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه سراسر کشور در اجلاسیه هم‌اندیشی نقش حوزه‌های علمیه و بسیج طلاب در مدیریت جهادی و عرصه فرهنگ که روز پنجشنبه، 13 آذر در استان کرمان برگزار شد، گفت: بسیج در حوزه‌های علمیه دارای ظرفیتی است که می‌توانیم اهداف انقلاب، امام راحل و رهبری را عملیاتی کنیم.
وی افزود: بهترین و اساسی‌ترین محور مشترک برای استفاده از ظرفیت بسیج و حوزه، فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، ما رهبری فقیه، مفسر، رجالی و مورخ داریم که انقلاب را مدیریت کرده و از همه ما در کار بسیج باسابقه‌تر است.
حجت‌الاسلام فرهانی عنوان کرد: اگر فرمایشات رهبری را در حوزه میان اساتید و علما عملیاتی کنیم، یقیناً در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به نتیجه می‌رسیم.
وی بیان کرد: ما باید توقعات و درخواست‌های رهبری را از بسیج مشخص کنیم و به دیدگاه ایشان در این مورد برسیم که اکثر قاطع مردم ایران بسیجی هستند.
معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: امام خمینی(ره) سه دوره را برای روحانیت و طلاب تعریف کردند که نخستین آن دوره محدثین است و روحانیت احادیث و روایات را مصون داشتند.
حجت‌الاسلام فرهانی تصریح کرد: دوره دوم روحانیت از دیدگاه امام راحل، دوره مجتهدین است که با ارائه ساز و کار اجتهاد این امکان به وجود آوردند و با استفاده از کتاب و سنت، مردم را هدایت کردند.
وی اظهارکرد: دوره سوم به نام ولایت عنوان شده است، عالم دینی و حوزه علاوه بر فعالیت‌های قبل باید ولی امر تربیت کند و در این زمان حوزه علمیه جوابگوی همه چیز است.
فرهانی با بیان اینکه حوزه علمیه انقلاب را صادر کرد، گفت: در دوره ولایت، عالم دینی تنها مسئله شرعی جواب نمی‌دهد و تنها به روایت نمی‌پردازد، بلکه همه منابع انسانی را مدیریت می‌کند.
وی اظهار کرد: در این دوره حوزه ظرفیتی به نام بسیج می‌خواهد و دکترین دوره ولایت، ظرفیتی به نام بسیج نیاز دارد.
حجت‌الاسلام حسین الله‌وردی، مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان در این نشست گفت: بسیج در حوزه‌های علمیه نقطه عطف است، طلاب با آموزش‌های رزمی، اعزام به جبهه و حضور در صحنه‌های مختلف به برنامه‌های بسیج در زمان جنگ جامه عمل پوشاندند.
وی اظهار کرد: در سال گذشته تفاهمنامه‌ای میان حوزه علمیه و نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه منعقد شد که تعریف و ساختار جدیدی برای بسیج شده و براساس آن شوراهای هماهنگی در شهرستان‌ها تشکیل شدند.

captcha