جامعه هنوز نتوانسته توانایی معلولان را درک کند
کد خبر: 2614777
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

جامعه هنوز نتوانسته توانایی معلولان را درک کند

گروه اجتماعی: مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با بیان اینکه معلولیت محدودیت نیست، تأکید کرد: باید توانمندی‌های معلولان را درک کنیم و این جامعه است که هنوز نتوانسته توانایی معلولان را درک کند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، سیدمحمدحسین حسینی، مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی امروز، 12 آذرماه در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلول با اشاره به اینکه امروز مربوط به تمام کسانی می‌شود که در تمام دنیا به هر دلیلی چه در حوزه شناختی، حسی و جسمانی دچار آسیب شده‌اند، گفت: فاصله بین سلامتی و معلولیت ثانیه‌ای است و امروز روز تذکر به انسان‌های سالم برای قدردانی از این نعمت بزرگ است.



وی با بیان اینکه یکی شاخص‌های موفقیت در حوزه‌های آموزش و پرورش میزان رسیدگی و ارتقاء سطح پوشش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است، گفت: برگزاری این جلسات یک تذکر قلبی به انسان‌ها برای توجه بیشتر به قشر معلول جامعه است.



مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی از تحصیل دو هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در خراسان جنوبی خبر داد و افزود در حال حاضر 28 مرکز ویژه دانش‌آموزان استثنایی و شش مرکز مشکلات یادگیری در استان وجود دارد.



حسینی به برخی از موفقیت‌های دانش‌آموزان معلول استان در کنکور سراسری امسال اشاره کرد و گفت: در کنکور سراسری امسال یک دانش‌آموز نابینا در گروه علوم انسانی موفق به کسب رتبه یک‌هزار و 320 و یک دانش‌آموز ناشنوا در گروه علوم تجربی رتبه 3 هزار و 474 را کسب کرده‌ است.



وی با بیان اینکه معلولیت محدودیت نیست، تأکید کرد: باید توانمندی‌های معلولان را درک کنیم و این جامعه است که هنوز نتوانسته توانایی معلولان را درک کند.



مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جایگاه دانش‌آموزان معلول مدارس استثنایی نیست بلکه آنها باید در کنار دیگر دانش‌آموزان تحصیل کنند، بیان کرد: با اظهار تأسف این موضوع هنوز در ساختار نظام آموزشی کشور ما ایجاد نشده است.

captcha