کوچکی مخلوق برابر خالق در سجده نماز نمایان می‌شود
کد خبر: 2613448
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

کوچکی مخلوق برابر خالق در سجده نماز نمایان می‌شود

گروه اجتماعی: استاندار کردستان با اشاره به اینکه سجده نماز اوج بندگی است که در آن کوچکی مخلوق برابر خالق نمایان می‌شود، گفت: نماز صرفا یک حرکت فردی و یا جمعی نیست بلکه یک بازخورد سیاسی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان امروز، 9 آذرماه در همایش منطقه‌ای نماز، رشد اخلاقی و تعالی فرهنگی که در سنندج برگزار شد، نماز را کامل‌ترین عبادت سازمان یافته بشر دانست که مجموعه‌ای از اذکار و حرکات را شامل می‌شود، اظهار کرد: نماز از جمله مسایل مهمی است که ستون دین نیز قرار داده شده است.
وی با اشاره به اینکه انسان‌ها به صورت فطری، خداجو هستند و این مسئله از ابتدای خلقت بشر تاکنون وجود داشته است، افزود: در روایات آمده است که هیچ عملی از انسان مورد قبول واقع نمی‌شود مگر اینکه نماز فرد مورد پذیرش حق تعالی قرار گیرد.
زاهدی با اشاره به اینکه در همه ادیان الهی نوع تعریف شده‌ای از عبادت وجود دارد، عنوان کرد: نماز کامل‌ترین عبادت سازمان یافته بشر است که مجموعه‌ای از اذکار و حرکات را شامل می‌شود.
وی با عنوان اینکه در نماز زیباترین واژه‌هایی که حس پرستندگی را بیان می کند آمده است، ادامه داد: مجموعه‌ای از آداب احترام گذاشتن به معبود و بزرگان در قالب نماز ارائه شده است.
استاندار کردستان اعلام کرد: بی‌حرکت ایستادن، رکوع رفتن و در نهایت سجده رفتن از جمله حرکاتی هستند که در نماز انجام می‌شوند و در گذشته تاکنون برای احترام گذاشتن به بزرگان وجود داشته است.
وی با اشاره به اینکه سجده نماز اوج بندگی است که در آن کوچکی مخلوق در برابر خالق نمایان می شود، بیان کرد: نماز صرفا یک حرکت فردی و یا جمعی نیست بلکه یک بازخورد سیاسی نیز دارد که در جامعه مسلمان موجب اتحاد و همبستگی خواهد شد.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه اقامه نماز جامعه را در برابر بسیاری از آسیب‌ها بیمه می کند، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد که افرادی که مجرم هستند اهل اقامه نماز نیستند.
وی یادآور شد: نماز نه تنها یک عبادت صرف نیست بلکه هدف برقراری ارتباط با خداوند و ایجاد آثار فرهنگی و اجتماعی و سیاسی مثبت در جامعه است.

captcha