اجرای اصل قرآنی حجاب بدون هیاهو/ منکران آثار منفی بدحجابی، خودشان را فریب می‌دهند
کد خبر: 2558987
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴

اجرای اصل قرآنی حجاب بدون هیاهو/ منکران آثار منفی بدحجابی، خودشان را فریب می‌دهند

گروه اجتماعی: یکی از مراجع تقلید با انتقاد از عده‌ای كه با بهانه‌های واهی به‌دنبال تضعيف مسئله حجاب در جامعه هستند، تأکید کرد: دولت باید بدون هیاهو به رفع مسئله بدحجابی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه قم، آيت‌الله‌العظمی ناصر مكارم شيرازی، مرجع تقلید شیعیان روز سه‌شنبه، 18 تيرماه در ديدار دست‌اندركاران مؤسسه فرهنگی حجاب ريحانةالنبی(س)، با بيان اين‌كه حجاب يك وظيفه اسلامی و جزو ضروريات دين است كه در آيات قرآن و روايات اسلامی مكرراً آمده است، تأكيد كرد: كار به جايی رسيده كه دوست و دشمن می‌دانند كه حجاب جزو برنامه‌های اسلامی است به همين دليل دشمنان اسلام روی آن خيلی حساسيت نشان می‌دهند.
وی با بيان اين‌كه بدحجابی و بی‌حجابی و برهنگی دامنه فساد اخلاقی در جامعه را گسترده می‌كند و منجر به طلاق‌ها و جدايی‌ها و خيانت‌های ناموسی و بسياری از ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود، تصريح كرد: بی‌حجابی بنيان خانواده‌ها را متزلزل می‌كند، بايد حجاب را به‌عنوان يك وظيفه اجتماعی دنبال كنيم و جلوی بدحجابی و بی‌حجابی و برهنگی را بگيريم.
اين مرجع تقليد تأكيد كرد: اگر كسانی منكر اين آثار منفی بشوند خودشان را فريب می‌دهند؛ چه بخواهيم چه نخواهيم واقعيت اين است كه چنين آثاری به‌دنبال بی حجابی و بدحجابی هست.
وی با تأكيد بر اين كه امروز مسئله بی‌حجابی و بدحجابی افزون بر آثار و تبعات منفی آن تبديل به مسئله سياسی شده است، ابراز کرد: تصور دشمنان نظام اين است كه با رواج بی‌حجابی ضربه كاری را بر پيكره نظام وارد كنند، اما ما معتقديم اگر بی‌حجابی را برطرف كنيم نظام را حفظ و تقويت كرده‌ايم.
آيت‌الله‌العظمی مكارم شيرازی از حجاب به‌عنوان نماد نظام اسلامی ياد و تأكيد كرد: اگر حجاب جامعه را حفظ نكنيم در نهايت نظام ضربه می‌خورد؛ چرا كه ضد انقلاب‌ها از هر فرصتی با كشف حجاب برای تضعيف نظام استفاده می‌كنند.
اين مرجع تقليد امر به معروف و نهی از منكر را از اصول تعليمات اسلامی دانست و افزود: حفظ حجاب از نظر شرعی و اخلاقی وظيفه است برخلاف آنچه بعضی غرب‌زده‌ها می‌گويند شما چرا روی اين مسئله اصرار داريد و بايد آزاد بگذاريد.
وی با بيان اين‌كه حجاب نه تنها باعث عقب‌ماندگی نيست بلكه عامل و باعث پيشرفت است، گفت: عدم اختلاط دختر و پسر در كلاس‌های درس سبب می‌شود كه آن‌ها بهتر و راحت‌تر درس بخوانند.
آيت‌الله‌العظمی مكارم شيرازی با انتقاد از عده‌ای كه به بهانه‌های واهی به‌دنبال تضعيف مسئله حجاب هستند،‌ تصريح كرد:‌ بعضی‌ها تبليغ می‌كنند كه با زور نمی‌شود حجاب را تبليغ كرد؛ ‌در حالی كه برنامه‌های شما نشان می‌دهد كه با برنامه جلو آمده‌ايد و نقاط آسيب‌پذير هدف قرار گرفته‌اند.
اين مرجع تقليد با تأكيد بر اين‌كه بايد بدون توجه به هياهو اصل قرآنی حجاب را رعايت كنيم، تأكيد كرد: يك عده غرب‌زده مخالف حجاب هستند؛ متأسفانه در اين سال‌هایی هم كه گذشت خيلی به حجاب بی‌وفايی و بی اعتنايی شد و الان كه نگاه می‌كنيم در مجموع اوضاع و احوال خوبی نيست.
وی ادامه داد: بايد در فضای جديد كه بحمدالله فضای آماده‌تری است بتوانيم جبران بكنيم؛‌ بنده با رئيس جمهور منتخب صحبت و تأكيد كردم مسائل اخلاقی را كه به نظر می‌رسد رها شده از اين حالت خارج كنيد.
آيت‌الله‌العظمی مكارم شيرازی تصريح كرد: امروزه در دنيا اقبال به حجاب بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته است و بايد قدر اين فرصت را بدانيم.
این مرجع تقلید در پايان خطاب به مسئولان مؤسسه ريحانةالنبی(س) خاطرنشان كرد: كارهايی را كه انجام داديد اطلاع‌رسانی كنيد و سزاوار است كه صدا و سيما نيز در اين عرصه پيشگام شود و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهد.
captcha