حمايت از بسكتباليست محجبه در آمريكا
کد خبر: 2506334
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲

حمايت از بسكتباليست محجبه در آمريكا

گروه بين‌الملل: بسكتباليست مسلمان و محجبه مدرسه‌ای در ايالت «كنتيكت» آمريكا، با حمايت مربی و مسئولان مدرسه خود، تلاش می‌كند تا به الگويی برای دختران هم‌كيش خود در آمريكا تبديل شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «OnIslam»، «بثينه الاحواز»، دانش‌آموز مسلمان سال دوم دبيرستان «گيلبرت» ايالت كنتيكت آمريكا، در گفت‌وگو با بخش ورزشی روزنامه «ريپابليكن امريكن» (Republican American) گفت: من به آموزه‌های دينی خود پايبندم و به آن‌ها احترام می‌گذارم به همين دليل است كه به همراه يونيفرم ورزشی، حجاب اسلامی را نيز رعايت می‌كنم.
اين دانش‌آموز 16 ساله، 11 ماه پيش به همراه خانواده‌اش از كشور يمن به آمريكا آمد. وی كه علاقه زيادی به بازی بسكتبال دارد، تصميم گرفت در تيم بسكتبال اين مدرسه حضور يابد با اين تفاوت كه وی به همراه يونيفرم خود از البسه اسلامی برای پوشش كامل خود استفاده می‌كند.
«گری هيكس» (Gerry Hicks)، كه حدود 30 سال است مربيگری تيم بسكتبال مدرسه گيلبرت را بر عهده دارد، ضمن حمايت از اين دانش‌آموز مسلمان، به وی كمك كرد تا لباس‌های راحت‌‌تر و مطمئن‌تری را پيدا كند تا به هنگام بازی، دچار مشكل نشود.
هيكس می‌گويد: ما به ياد حضور ورزشكاران محجبه در المپيك افتاديم و با خود فكر كرديم كه بايد لباس‌های مناسبی برای اين مقصود وجود داشته باشد، سپس با جست‌وجو در اينترنت حجابی را پيدا كرديم كه بسيار سبك است و ورزشكار می‌تواند با اطمينان خاطر از آن استفاده كند.
مانع ديگری كه بر سر راه اين بسكتباليست محجبه وجود داشت، اخذ مجوز از كنفرانس ورزشی ميان مدارس كنتيكت(CIAC) برای استفاده از حجاب بود كه با موافقت مسئولان اين كنفرانس با تقاضای مدرسه گيلبرت، مجوز استفاده از حجاب توسط اين دانش‌آموز مسلمان در مسابقات ميان مدارس صادر و اين مانع نيز برطرف شد.
هيكس كه به استعداد اين دانش‌آموز مسلمان در بسكتبال اعتقاد دارد، می‌گويد: بثينه دانش خيلی زيادی در مورد بازی ندارد و توانايی‌اش به اندازه دخترانی كه مدت‌ها است عضو تيم هستند، نيست، اما همه اين‌ها با گذشت زمان درست خواهد شد.
وی افزود: او در همه چيز شركت می‌كند، تمام سعی خود را به كار می‌گيرد و هيچ چيز نيست كه مانع از ادامه كار او شود و اين روحيه منجر به موفقيت وی خواهد شد. علاوه بر اين من فكر می‌كنم كه وجود بازيكنی مانند بثينه كه پيرو آيينی ديگر است، برای همه بازيكنان تيم مفيد خواهد بود.
captcha