آيت‌الله جعفری همواره بردفاع از ولايت فقیه تأكيد داشت
کد خبر: 2398387
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲

آيت‌الله جعفری همواره بردفاع از ولايت فقیه تأكيد داشت

گروه انديشه: يكی از شاگردان مكتب درس مرحوم آيت‌الله سيدعبدالله جعفری تهرانی ولايت‌مداری را يكی از مهم‌ترين ويژگی‌های آن مرحوم ذكر كرد و گفت: مرحوم آيت‌الله جعفری همواره بر دفاع از نظام اسلامی و ولايت فقيه تأكيد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمين رضا اصلانی، مدرس حوزه علمیه شنبه، چهارم شهريور ماه در حاشيه مراسم تشييع پيكر آيت‌الله سيدعبدالله جعفری تهرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم با بیان این‌که آيت‌الله جعفری همواره بردفاع از ولايت فقیه تأكيد داشت، گفت: آيت‌الله جعفری تهرانی از شاگردان آيت‌الله‌العظمی بروجردی، آيت‌الله محقق دامادو امام خمينی(ره) بود، او شاگرد خاص مرحوم علامه طباطبايی در اخلاق و سير و سلوك عملی بود و هم‌چنين آيت‌الله شيخ علی پهلوانی تهرانی پس از فوت خود مرحوم جعفری تهرانی را به‌عنوان وصی خود انتخاب كردند.
وی ابراز كرد: پس از درگذشت آيت‌الله پهلوانی به‌عنوان يكی از اساتيد برجسته اخلاق و عرفان حوزه، بسياری از شاگردان وی خدمت آيت‌الله جعفری تهرانی رفتند و از محضر درس ايشان بهره جستند.
وی خاطرنشان كرد: مرحوم آيت‌الله جعفری در سلسله اساتيد اخلاق و عرفان حوزه قم و نجف بود كه از عصر حاضر به ماقبل اساتيدی هم چون آيت‌الله پهلوانی، علامه طباطبايی، آيت‌الله قاضی و سيداحمد كربلايی را شامل می‌شد و اين سلسله عرفای عملی از نجف به قم منتهی شد و مرحوم جعفری حلقه آخر سلسله جليله اخلاق و عرفان عملی به‌شمار می‌رفت.
اصلانی ادامه داد: مرحوم آيت‌الله جعفری تهرانی در جلسات درس علامه طباطبايی تمام مراحل كمال توحيد افعالی، صفاتی و ذاتی را طی كرده بود و مرد كامل وعارف واصل بالله بود، كسانی كه در امور خاص عرفانی و سلوكی كار می‌كنند شهرت برای آن‌ها آسيب است؛ لذا بيشترين وقت خود را صرف تربيت شاگردان ناب می‌كنند.
وی با اشاره به گمنام بودن مرحوم آيت‌الله جعفری تهرانی گفت: اساتيد بزرگ در صورتی كه بخواهند شاگردان اخلاقی تربيت كنند نبايد شهرت را داشته باشند، آيت‌الله پهلوانی و آيت‌الله جعفری تهرانی نيز در اين راستا به دنبال شهرت نبودند تا از كار اصلی خود بازبمانند؛ چراكه عقيده داشتند تربيت شاگرد بالاترين دستور كار انبياء و ائمه(ع) بود.
وی گفت: بسياری از افراد ممكن است ادعای عرفان كنند اما نسبت به انقلاب و ولايت فقيه ملتزم نباشند و بسياری از افراد در زمان امام(ره) با او و هم‌اكنون با مقام معظم رهبری مشكل داشتند اما آيت‌الله جعفری اعتقاد به ولايت فقيه داشته و به آن ملتزم بود.
اصلانی تأكيد كرد: آيت‌الله جعفری تهرانی ملتزم به ولايت فقيه بود و اين شاخصه را از 35 سال پيش تاكنون در دفاع از كيان انقلاب و نظام ولايی و ولايت فقيه حفظ كرده بود و همواره اين امور را به شاگردان خود برای حفظ نظام توصيه می‌كرد.
captcha