تأسيس كرسی‌های پژوهش قرآنی در سه دانشگاه عربستان
کد خبر: 2203434
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۱

تأسيس كرسی‌های پژوهش قرآنی در سه دانشگاه عربستان

گروه بين‌الملل: با تأييد پادشاه عربستان، دانشگاه‌ اسلامی «امام محمد بن سعود» در رياض، دانشگاه «ام القرا» در مكه و دانشگاه اسلامی مدينه صاحب كرسی‌های پژوهش قرآنی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روزنامه «Arab News»، اين كرسی‌ها مسئوليت و پشتيبانی مالی از انجام پروژه‌های قرآنی در كشور عربستان و ديگر كشورها را بر عهده دارند و به معرفی معجزات و بركات قرآن كريم می‌‌پردازند.
«سليمان بن عبدالله ابا‌الخيل» رئيس دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود رياض اعلام كرد: كرسی پژوهش قرآنی ظرف دو هفته آينده در اين دانشگاه كه در حال حاضر 25 كرسی دارد، راه‌اندازی خواهد شد.
وی افزود: تأسيس اين كرسی در دانشگاه‌ها نشان‌دهنده اهميت تلاش دولت برای افزايش آگاهی‌ها نسبت به قرآن كريم است.
ابا‌الخيل همچنين گفت: دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود در حال حاضر دارای گروه قرآن و مفاهيم قرآنی است كه يكی از قديمی‌ترين گروه‌های دانشگاه‌های عربستان محسوب می‌شود.
وی افزود: اين دانشگاه همچنين يك كرسی مطالعات قرآنی و يك مؤسسه پژوهش در مورد معجزات علمی قرآن و سنت دارد.
ابا‌الخيل اعلام كرد: اين كرسی جديد پژوهش قرآنی به انجام مطالعات و پژوهش‌های كاربردی در رابطه با قرآن كريم اختصاص خواهد داشت و به ارائه مشاوره تخصصی و علمی در مورد مسائل مربوط به قرآن و سازماندهی سمينارها و همايش‌های قرآنی در داخل و خارج از كشور اختصاص خواهد داشت.
وی در پايان گفت: تدوين و انتشار دانش‌نامه‌ها و لغت‌نامه‌های قرآنی نيز از ديگر اهداف و برنامه‌های اين كرسی جديد خواهد بود.
captcha