وحدت اسلامی؛ قدرت و شوکت دین اسلام ‌‌در مقابله با استکبار
کد خبر: 1475688
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
حجت‌الاسلام صالحی اظهار‌ کرد:

وحدت اسلامی؛ قدرت و شوکت دین اسلام ‌‌در مقابله با استکبار

گروه اجتماعی: وحدت اسلامی می‌تواند نشان‌دهنده قدرت و شوکت اسلام، توانایی مسلمین، عامل غلبه بر ابرقدرت‌ها و ظالمان و موجب مطرح شدن دیدگاه‌های اسلامی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام لطیف صالحی اصل، رئیس اداره تبلیغات اسلامی نمین‌ پنج‌شنبه، 29 آبان‌ماه با حجت‌الاسلام سید‌یاور مرادی، امام جمعه منطقه ویژه عنبران نمین در‌خصوص مسائل فرهنگی عنبران دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام صالحی در این دیدار گفت: نیاز به وحدت ‌میان کشورهای مسلمان، امروزه بیش از هر زمانی احساس می‌شود. در حالی‌که جای جای جهان اسلام به صور مختلف مورد تجاوز قرار گرفته است، احیای گفتمان امت واحده اسلامی می‌تواند راهگشا باشد.
وی افزود: وحدت اسلامی می‌تواند نشان‌دهنده قدرت و شوکت اسلام، توانایی مسلمین، عامل غلبه بر ابرقدرت‌ها و ظالمین و موجب مطرح شدن دیدگاه‌های اسلامی شود.
حجت‌الاسلام سید یاور مرادی، امام جمعه عنبران نیز در این دیدار گفت: قرآن کریم تشکیل امت واحد را یک برنامه وسیع و جهانى براى تحقق حکومت جهانى واحد می داند. براى تحقق این آرمان در ادیان مختلف به ظهور مصلح آخرالزمان نوید داده است که وى این امت جهانى را بنیان مى‌نهد.
وی افزود: تحقق چنین جامعه‌ای منوط به وحدت است و وحدت نتیجه ایمان و عقیده خواهد بود.
امام جمعه عنبران اظهار کرد: اهمیت وحدت در جامعه اسلامی از آن روست که اسلام امت جهانی خود را بر مبنای وحدت انسان‌ها بنا می‌کند، وحدتی که از طریق انسان دوستی و احترام به حقوق انسان‌ها و برادری و برابری میان آنها حاصل می‌شود و به‌وسیله آن مصالح مسلمین و بلکه بندگان خدا تأمین می‌شود.

captcha