دستورات مقام معظم رهبری در راه‌اندازی شورای عالی فضای مجازی عملیاتی شود
کد خبر: 1473257
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
معاون فناوری اطلاعات بسیج کشور:

دستورات مقام معظم رهبری در راه‌اندازی شورای عالی فضای مجازی عملیاتی شود

گروه فضای مجازی: ۴۰ دستور مقام معظم رهبری در راه‌اندازی شورای عالی فضای مجازی، دستورات بسیار مهمی است که اگر محقق و عملیاتی شود اینترنت ایران، اینترنت جهان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، روح‌الله مؤمن‌نسب، معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز مجازی بسیج کشور امروز، 24 آبان‌ماه در همایش بسیج و رسانه با اشاره به اینکه آمریکا هنوز به شبکه اینترنت جهان به چشم نظامی نگاه می‌کند، گفت: فضای سایبری جهان به دلیل اینکه برعهده نظامیان آمریکایی است، یک فضای امنیتی است.



وی اظهار کرد: رسانه به دلیل اینکه زمینه انتقال پیام است؛ باید با جامعه حرکت کند به‌گونه‌ای که اگر از جامعه دور شود و از آن فاصله بگیرد، دیگر تأثیرگذاری خود را از دست خواهد داد.



معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز مجازی بسیج کشور با تأکید بر اینکه امروز امید دشمن در فضای مجازی جدید، ایجاد یک فتنه جدید است که ما را غافلگیر کند، ادامه داد: 40 دستور رهبر معظم در راه‌اندازی شورای عالی فضای مجازی؛ دستورات بسیار مهمی است که اگر محقق می‌شد اینترنت ایران، اینترنت جهان را تحت‌تأثیر قرار می‌داد ولی متأسفانه بر زمین مانده است.



مؤمن‌نسب با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است»، گفت: در فضای مجازی باید انقلابی صورت گیرد که این خواسته و تأکید رهبر انقلاب است که این فرمایش به دنبال تحول بنیادین در فضای مجازی است.



وی با بیان اینکه ما هرچه ضربه خورده‌ایم، به دلیل اینکه تک‌بعدی عمل کرده‌ایم، افزود: امروز نیازمند ایجاد یک انقلاب جدید در عرصه فضای مجازی هستیم.



معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز مجازی بسیج کشور گفت: در بستر شبکه‌های اجتماعی گروهی به نام داعش شکل می‌گیرد که تمام نیروهای خود را نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی به‌دست آورده است. 



مؤمن‌نسب با تأکید بر اینکه اگر امروز مرز بندی نکنیم، در فضای مجازی دشمن حل می‌شویم، تأکید کرد: متأسفانه وایبر، واتس‌آپ و اینستاگرام که توسط یک فرد صهیونیستی به‌وجود آمده است، به اتوماسیون اداری ما تبدیل شده است.



وی با طرح این سؤال که مزیت شبکه‌های اجتماعی چیست که ما به دنبال ساخت آن نمی‌رویم؟ افزود: مهمترین مزیت شبکه‌های اجتماعی، کاربران هستند که باید تلاش کرد که ما نیز در این حوزه ورود موفقی داشته باشیم.



معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز مجازی بسیج کشور زمینه‌سازی، فرهنگ‌سازی و ایجاد مطالبه در راستای عملی‌شدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تحقق خواسته‌های رهبر معظم انقلاب در شورای عالی فضای مجازی را یکی از مهمترین وظایف رسانه‌ها ذکر کرد و گفت: شبکه ملی اطلاعات که باید در راستای تحقق «اینترنت سالم، سریع، امن و ارزان در ایران» شکل می‌گرفت بیش از 3 سال است که راه‌اندازی آن به تأخیر افتاده است.



مؤمن‌نسب اولین دستور رهبر معظم انقلاب در راه‌اندازی شورای عالی فضای مجازی را «مواجه فعال و مبتکرانه با فضای مجازی» دانست و یادآور شد: در این راستا حس مواجه داشتن اولین قدم است و باید به‌گونه‌ای فعال جلو برویم که دشمن نتواند اراده و ایمان ما را در فضای مجازی از بین ببرد و با قدرت نرم که همان ایمان و اراده است نقشه‌های دشمن را نقش برآب کنیم.

captcha