بیشترین شبهات در عرصه فکری زنان، تساوی حقوق زن و مرد است
کد خبر: 1472487
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
سحر دانشور:

بیشترین شبهات در عرصه فکری زنان، تساوی حقوق زن و مرد است

گروه اجتماعی: کارشناس مسائل فرهنگی واحد بانوان ناحیه بسیج دانشجویی یاسوج تفکیک میان مسائل حقوقی و مسائل اجتماعی زنان را مهم دانست و گفت: ریشه بیشترین سؤالات و شبهات مطرح شده در عرصه فکری زنان را باید در مسئله تساوی حقوق زنان و مردان دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی زنان استان کهگیلویه و بویراحمد(ایل بانو)، سحر دانشور، کارشناس مسائل فرهنگی واحد بانوان ناحیه بسیج دانشجویی یاسوج روز گذشته، 20 آبان‌ماه در کارگاه آموزشی زن و خانواده که با موضوع «تساوی یا تشابه» برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت نوع نگاه به مسئله زنان، گفت: مهمترین مسئله در نوع برخورد با مسائل زنان انتخاب زاویه مناسب جهت برخورد با پرسش‌های مطرح شده در این عرصه است.

وی تفکیک میان مسائل حقوقی و مسائل اجتماعی زنان را مهم دانست و اضافه کرد: ریشه بیشترین سوالات و شبهات مطرح شده در عرصه فکری زنان را باید در مسئله تساوی حقوق زنان و مردان جست‌وجو کرد.

دانشور در ادامه ضمن اشاره به تفاوت‌های طبیعی زن و مرد تأکید کرد: نمی‌توان مدعی شد زن و مرد از ساختار جسمی و روانی یکسانی برخوردارند، بلکه تفاوت میان این دو جنس مسئله‌ای روشن و بارز است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: این ساختار متفاوت دارای کارایی‌های متفاوتی است که با تعیین حقوق متفاوت می‌توان به حفظ و بسط آن‌ها کمک کرد.

کارشناس مسائل فرهنگی واحد بانوان ناحیه بسیج دانشجویی یاسوج با تأکید بر لزوم برخورد مناسب با تفاوت‌های موجود در خلقت، اظهار کرد: البته مسئله‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که عده‌ای تفاوت را تبعیض می‌دانند، حال آنکه تفاوت یکی از مقومات خلقت و مسیری جهت تکامل است.دانشور ادامه داد: زمانی تفاوت به تبعیض تبدیل می‌شود که هر کسی به ارزش گذاری تفاوت‌ها مشغول شده و ویژگی‌های مختلف مخلوقات را در ترازوی ارزش اندازه‌گیری کند، در آن صورت هر مخلوقی از تراز و جایگاه اصلی خود خارج می‌شود.

وی در مورد تساوی حقوق زن و مرد با بیان اینکه معلوم است که دین اسلام به تساوی میان حقوق زن و مرد اعتقاد دارد اما این مکتب تحقق تساوی میان حقوق زن و مرد را در گرو تعیین قوانین مشابه نمی‌داند، یادآور شد: نقطه افتراق ما با دیگران در همین نکته حساس است، ما معتقدیم تساوی زمانی محقق می‌شود که قوانینی متناسب با توانایی‌های فردی، جنسی و ذهنی انسان‌ها نه قوانینی مشابه و یکسان برای آن ها لحاظ شود.

کارشناس مسائل فرهنگی واحد بانوان ناحیه بسیج دانشجویی یاسوج تناسب حقوقی را مسئله‌ای مهم در قانون‌گذاری ارزیابی کرد و گفت: اسلام در قانون‌گذاری در پی تحقق تساوی از طریق وضع قوانین متناسب با ویژگی‌های مختلف افراد و مخلوقات است.

captcha