تحقق ارتقای سلامت نظام اداری با فعالیتهای پیشگیرانه
کد خبر: 1471718
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
معاون قضایی دادگستری خوزستان اظهار کرد:

تحقق ارتقای سلامت نظام اداری با فعالیتهای پیشگیرانه

گروه اجتماعی: معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: فعالیت‌های پیشگیرانه یکی از عوامل مؤثر در ارتقای نظام سلامت اداری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خوزستان، عبدالعباس زبیدی‌نیا، معاون قضایی دادگستری خوزستان در نشست کارگروه ارتقای سلامت اداری دادگستری استان که 18 آبان برگزار شد، اظهار کرد: فساد اداری مهم‌ترین دغدغه مردم و مسئولان بوده است و این معظل می‌تواند پیامدهای منفی و قابل ملاحظه‌ای برای جامعه دربرداشته باشد. با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم می‌توان در راستای پیشگیری و نیز آگاهی‌افزایی که از مهمترین مقوله‌ای است که باید به آن توجه جدی شود، اقدام کرد.

وی تحقق و ارتقای سلامت نظام اداری را از عوامل مؤثر در رشد و توسعه دستگاه قضایی برشمرد و بیان کرد: برای تحقق حقوق شهروندی و ارتقای سلامت اداری با هدف افزایش شفافیت و پاسخگویی، رضایت‌مندی حداکثری، احقاق حقوق ارباب‌ رجوع، بهبود فرهنگ اداری، تقویت ارزش‌های دینی و اخلاقی در رفتار اداری و شغلی کارکنان، پیشگیری و مبارزه با فساد اداری، افزایش سهولت در اتخاذ تصمیمات و اقدامات دادگستری با الکترونیکی شدن خدمات و کاهش کاغذبازی، فعالیت‌ها بهبود می‌یابد و آمار تخلفات به میزان قابل توجهی کم می‌شود.

رئیس کارگروه ارتقای سلامت اداری دادگستری خوزستان در ادامه بر تقویت حوزه فرهنگی در دادگستری استان تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای ارتقای سلامت نظام اداری در دستگاه قضایی، تقویت حوزه فرهنگی است به طوری که اتخاذ روش‌های صحیح برای تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر میان کارکنان، تاثیر زیادی در تسهیل امور مردم خواهد داشت.

زبیدی‌نیا افزود: دستگاه قضایی نماد جامعه است و انتصاب افراد شایسته، توانمند و سالم نه تنها منجر به افزایش اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی خواهد شد بلکه حضور چنین افرادی در پست‌های کلیدی به جلوگیری از فساد و ارتقای سلامت نظام اداری نیز کمک می‌کند.

وی از همه قضات، مدیران و کارکنان دستگاه قضایی استان درخواست کرد برای پیگیری و برخورد با موارد احتمالی فساد و تخلف در حوزه کاری خود، ضمن ارائه راهکارهای پیشنهادی، موارد را جهت پیگیری به این کارگروه گزارش دهند.

در ادامه این نشست طباطبایی قائم مقام دادگستری خوزستان بر تسهیل فرایندها و شفاف‌سازی عملکرد دادگستری استان تأکید کرد و گفت: در راستای ایجاد اعتماد بین مردم و دادگستری اقداماتی در دست اجراست که امیدواریم با تحقق آنها شاهد افزایش اعتماد عمومی باشیم.

وی افزود: ضعف و عدم سلامت اداری در دادگستری باعث ایجاد بی‌اعتمادی جامعه به دستگاه قضایی می‌شود که باید با فرهنگ‌سازی صحیح و ارائه راهکارهای مناسب، فساد اداری را شناسایی و بر برطرف کردن و برخورد جدی و قانونی با متخلفان اهتمام داشته باشیم.

طباطبایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با مفاسد اداری، گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضائیه، این کارگروه در دادگستری خوزستان تشکیل شد که لازم است قوانین موجود در خصوص سلامت نظام اداری رصد و بررسی و با شناخت کامل در راستای ارتقای سلامت نظام اداری گام برداشته شود.

در پایان این نشست اعضا کارگروه سلامت اداری دادگستری به ارائه پیشنهادات در خصوص چگونگی ارتقای نظام سلامت اداری و مبارزه با مفاسد نظام اداری در دستگاه قضایی استان پرداختند.

captcha