مسابقه فرهنگی «کاروان عشق» در حرم رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 1466319
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
ویژه ایام محرم؛

مسابقه فرهنگی «کاروان عشق» در حرم رضوی برگزار می‌شود

گروه اندیشه: مسابقه فرهنگی «کاروان عشق» به‌مناسبت ایام محرم ویژه عموم زائران و مجاوران در بارگاه امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در کنار برگزاری برنامه‌‌های مذهبی در هفته جاری برای زائران و مجاوران مضجع شریف ثامن‌الحجج(ع) به مناسبت‌های مختلف سال اقدام به برگزاری مسابقات فرهنگی می‌کند که برگزاری مسابقه فرهنگی کاروان عشق به ‌مناسبت ایام محرم از جمله آن‌ها است.

زندگی عاشورایی، آثار و پیام نماز عاشورا، عبرت‌های عاشورا، آداب عزاداری، جلوه های الگویی حضرت زینب(س)، ام وهب یگانه بانوی شهیده کربلا، یاران امام حسین(ع) الگوی منتظران، قمه‌زنی نمودار خرافات و خشونت، شب شیدایی، رسیدگی به مستمندان، مسلم بن‌عوسجه اسدی، از مباحث مطرح شده در مسابقه فرهنگی کاروان عشق به‌شمار می‌رود.

سؤالات این مسابقه از متن‌های موجود در برگه‌های مسابقه برای افراد بالای 12  سال طراحی شده است که بر این اساس شرکت‌کنندگان باید به پنج سؤال تستی پاسخ دهند.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقات فرهنگی اداره تولیدات آستان قدس رضوی می‌توانند از دو طریق، مراجعه به پورتال آستان قدس رضوی به نشانی www.aqr.ir و ارسال پیامک به سامانه 3000802222 در مسابقه شرکت کنند.

برای شرکت در مسابقه از طریق پیامک لازم است فقط شماره گزینه‌های صحیح سؤالات، پس از ذکر نام مسابقه به‌صورت یک عدد پنج رقمی از چپ به راست، همراه با نام و نام خانوادگی، سن، تحصیلات و شهر به سامانه مذکور پیامک شود.

یادآور می‌شود، مسابقات فرهنگی از سوی اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی به‌صورت هفتگی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که این مسابقات از فراگیرترین برنامه‌های فرهنگی در حرم رضوی هستند، از رویکردهای مهم این مسابقات می‌توان به استفاده از منابع دست اول دینی، توجه به انگیزش شناخت دینی در کنار آموزش و مواجهه با خرافات و شبهات اشاره کرد.

captcha