مردم فارس ۱۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
کد خبر: 1466304
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
در شش ماهه نخست سال جاری؛

مردم فارس ۱۶ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

گروه اجتماعی: رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس از پرداخت ۱۶ میلیارد تومان زکات توسط مردم نیکوکار این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام عبدالرضا خوشنویس، رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس امروز، 10 آبان در جمع خبرنگاران گفت: میزان زکات استان فارس در شش ماه نخست امسال 16 میلیارد تومان اعم از نقدی، کالا و انتظامی  بوده و براساس آمار پرداخت زکات استان فارس در 6 ماه نخست امسال نسبت به  مدت مشابه سال گذشته  125 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: استان فارس سال گذشته مقام نخست کشور را در پرداخت زکات با میزان 22 میلیارد و 200میلیون تومان به کسب کرد که انتظار می‌رود این میزان امسال با همکاری و مشارکت مردم به 25 میلیارد تومان برسد.
حجت‌الاسلام خوشنویس عنوان کرد:  بیشترین میزان جمع آوری زکات استان فارس ازسطوح  زیرکشت  بوده که استان در بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها رو به جلو است.
رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با بیان اینکه معدل دینداری مردم استان فارس بسیار بالا است، گفت: ظرفیت پذیرش مردم باید بالا برود و این گفته زمانی تحقق می‌یابد که مبلغان دینی در استان  ظرفیت مساجد و مراکز تبلیغی را بالا ببرند.
وی گفت: تاکنون 270 مبلغ دینی برای تبلیغ و فعالیت در استان به روستاها اعزام شده‌اند و 800 مبلغ مقطعی  دیگر به مناسبت ماه‌های محرم و صفر به روستاها اعزام می‌شوند.
به گفته وی فعالیت‌های دیگری نیز در اداره زکات اداره کل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان فارس برای ترویج فرهنگ زکات انجام شده که از جمله می‌توان به چاپ 3 کتاب دستی و 3 کتاب دیجیتالی و رسانه‌ای با موضوع زکات اشاره کرد.

captcha