نمایندگان مجازا‌ت ایجاد مانع برای امر به معروف و نهی از منکر را تعیین کردند
کد خبر: 1463941
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
با تصویب ماده ۱۰؛

نمایندگان مجازا‌ت ایجاد مانع برای امر به معروف و نهی از منکر را تعیین کردند

گروه سیاسی: نمایندگان مجلس با تصویب ماده ۱۰ طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، ایجاد هر نوع مانع در برابر اقامه این فریضه را موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه ۷ کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در نشست علنی امروز، یکشنبه 4 آبان، مجلس شورای اسلامی، نمایندگان در روند بررسی طرح یک فوریتی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، با 126 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن علنی، ماده 10 این طرح را به تصویب رساندند.

ماده 10 بیان می دارد: اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد نمایند.

ایجاد هر نوع مانعی از قبیل مزاحمت، تهدید، توهین و مقاومت در برابر اقامه امر به معروف و نهی از منکر موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه 7 می‌گردد.

اشخاص حقوقی که با سوء استفاده از قدرت یا اختیارات قانونی و اداری از قبیل تهدید، اخطار، توبیخ، کسر حقوق یا مزایا، انفصال موقت یا دائم، تغییر محل خدمت، تنزل مقام، لغو مجوز فعالیت، محرومیت از سایر حقوق و امتیازات مانع اقامه امر به معروف و نهی از منکر گردند، علاوه بر محکومیت اداری به موجب قانون رسیدگی به تخلفات اداری حسب مورد به مجازات بند «پ» ماده (20) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌گردند.

captcha