اجلاس منطقه‌ای نماز و عبادت شش استان در شیراز برگزار می‌شود
کد خبر: 1457997
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸

اجلاس منطقه‌ای نماز و عبادت شش استان در شیراز برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: پنجمین اجلاس منطقه‌ای نماز و عبادت استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و یزد آبان‌ماه سال جاری در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام شکرالله دانش، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس امروز، 15 مهر در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم اهمیت توجه به فرهنگ نماز در جامعه اسلامی گفت: نماز نخستین راه ارتباطی بندگان با معبود است که به وسیله این پل ارتباطی می‌توان راه کمال و دستیابی به حضرت حق را طی کرد.
وی بر لزوم ترویج فرهنگ نماز و عبادت در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: در آیات قرآن کریم آمده است که یکی از مشخصه‌های حاکمان اسلامی برپایی نماز است لذا باید نسبت به برپایی این فریضه الهی و ترویج فرهنگ آن در جامعه توجه بیشتری شود.
حجت‌الاسلام دانش در ادامه از برگزاری همایش منطقه‌ای نماز و عبادت در شیراز خبر داد و گفت: پنجمین اجلاس منطقه‌ای نماز با حضور نخبگان فرهنگی استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال بختیاری و یزد آبان ماه سال جاری در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: نویسندگان، محققان، شعرا و گویندگان در این همایش منطقه‌ای می‌توانند چکیده مقالات، پژوهش‌های علمی و کاربردی خویش را برای ارائه در اجلاس سراسری نماز آماده کنند.
وی اظهار کرد: محققان حوزوی و دانشگاهی استان‌های همجوار فارس که از تمام مراکز علمی، تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی این استان‌ها تشکیل می‌شوند در همایش یک روزه نماز در شیراز، زمینه به‌کارگیری آثار برگزیده  این استانها را برای شرکت در اجلاس سراسری فراهم می‌آورند.
حجت‌الاسلام دانش ابراز کرد: در این همایش از تمام توان فکری، علمی و تحقیقاتی مجموعه‌های استان فارس برای هر چه بهتر برگزار شدن این همایش استفاده خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی،  برگزاری این همایش و نتیجه مقالات و پروژه‌های تحقیقاتی عبادت و نماز می‌توانند برای مدارس و آموزشگاه‌ها مفید باشد.
وی در  پایان از تمام محققان، پژوهشگران، شعرا و هنرمندان دعوت کرد تا آثار و مقالات خود را در زمینه عبادت و نماز جهت طرح و شرکت در همایش به واحد پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی تحویل دهند.

captcha