سکوت برابر شهادت‌ مظلومانه کودکان فلسطینی، رضایت از ظلم صهیونیست‌هاست
کد خبر: 1455623
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
به‌ بهانه روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی؛

سکوت برابر شهادت‌ مظلومانه کودکان فلسطینی، رضایت از ظلم صهیونیست‌هاست

گروه سیاسی: به تصویر کشیدن رنج‌های کودکان فلسطینی، هرگز چشمان مدافعان و مدعیان حقوق بشر را نمی‌گشاید تا جایی که کودکانش در اوج مظلومیت و بی‌گناهی، شکنجه می‌شوند و در نهایت قساوت قلب جانشان گرفته می‌شود.

کودک فلسطینی هر شب با رویای آزادی می‌خوابد و اما با طلوع خورشید بولدوزرهای اسرائیلی از رویاهایش آواری می‌سازند تا او و همه هم نسلانش در آوارگی آرزوهای خود پرسه بزنند.

ریشه فلسطین با خون کودکانش محکم‌تر از پیش می‌شود، شادی کودکان فلسطین در آوای دلخراش تخریب خانه‌ها گم می‌شود و نسل‌کشی و کودک‌کشی می‌شود تمرین حقوق بشر این کودکان.

9 مهرماه سالروز شهادت نوجوان غیور فلسطینی،‌ محمد الدوره را روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامیده‌اند تا یاد و خاطره این مردان کوچک دفاع از سرزمین‌های مقدس گرامی داشته شود.
 

دوازده سال پیش در سال 2000 میلادی در چنین روز محمد الدره نوجوان 12 ساله فلسطینی هنگامی که پشت پدرخود مخفی شده بود تا از آتش نظامیان صهیونیستی در امان باشد توسط یک سرباز مسلح به سلاح گرم با شلیک چند گلوله در برابر دیدگان پدر، مردم و شبکه‌های خبری به شهادت رسید.

به تصویر کشیدن رنج‌های کودکان فلسطینی، هرگز چشمان مدافعان و مدعیان حقوق بشر را نمی‌گشاید تا جایی که کودکانش در اوج مظلومیت و بی‌گناهی، شکنجه می‌شوند و در نهایت قساوت قلب جانشان گرفته می‌شود.

رژیم صهیونیستی سال‌هاست که سیاست کشتاررا علیه کودکان فلسطینی آغاز کرده و با بازداشت، قتل و شکنجه این کودکان به بهانه بی‌‌بهانگی، آنان را تقدیم گلوله‌های سنگدل می‌کند.

سکوت در برابر بازداشت‌ها، شکنجه‌ها و شهادت‌های مظلومانه کودکان بی‌گناه فلسطینی رضایت است از ظلم و ستم صهیونیستی و امام سجاد(ع) در دعای 38 صحیفه سجادیه چه زیبا در نجوایش با پروردگار می‌فرماید «پروردگارا! پناه می‌برم به تو از مظلومی که در مقابل من به او ستم شود و من او را یاری نکنم».

مفهوم انسانیت با همدردی و هم‌بستگی معنا می‌شود و همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی با انسانیت مفهوم می‌یابد. یتیمی کودکان فلسطین را فقط و فقط زیتون‌ها می‌فهمند و می‌دانند قطعنامه‌ها و بیانیه‌های سازمان ملل بازی گرگ و گله است.

زیتون‌های سبزی که حال از شدت خشم سرخ شده‌اند هر روز فریاد کودک فلسطینی را در سکوتش می‌شنوند، فریادی که زندگی را طلب می‌کند و اما رئیس یکی از احزاب اسرائیل، در پاسخ این خواسته به حق می‌گوید «اسرائیل باید کودکان فلسطینی را تا پیش از اینکه بزرگ شوند و دولت مجبور به مقابله با آنان گردد، بکشد».

آرزوی کودک و نوجوان فلسطینی مرگ قهرمانانه نیست. او از دنیا می‌خواهد اجازه دهد آزادانه زندگی کند و دیگر هیچگاه کابوس اسرائیل را به جای رویاهای کودکانه‌اش نبیند.

و کودک بی‌پناه فلسطین در باران موشک و بمب نه چتری دارد و نه سقفی. او دل خوش کرده است به حقوق کودکان در کاغذهای آمریکایی و غربی ...

او با تمام کودکیش هراس دنیا را از بزرگ شدن و مرد شدنش می‌بیند، پس بزرگ می‌شود تا انتقام خون ناحق ریخته شده پدر و مادر، خواهر و برادر و محمد الدوره‌ها را بگیرد.

سعیده مجتهدی/ شعبه استان مرکزی

captcha