راه‌اندازی دومین مرکز ارائه لباس‌های اسلامی ایرانی/ مدیریت برندهای غیرایرانی بر افکار عمومی
کد خبر: 1454818
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
قبادی عنوان کرد:

راه‌اندازی دومین مرکز ارائه لباس‌های اسلامی ایرانی/ مدیریت برندهای غیرایرانی بر افکار عمومی

گروه جامعه: رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس از راه‌اندازی دومین مرکز ارائه لباس‌های اسلامی ایرانی در تهران خبر داد و اعلام کرد: شیوه‌نامه اجرایی ارزیابی مدل‌های زنده لباس تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حمید قبادی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس، امروز ششم مهر ماه طی نشستی خبری با اصحاب رسانه به تشریح اقدامات این کارگروه طی شش ماهه اول سال جاری پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما حضور در کمیسیون‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی مجلس، کمیسیون اصل 90 و برخی از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.
یکی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه مد و لباس توجیه افراد و مسئولان است
وی هدف از حضور در این کمیسیون‌ها را توجیه و معرفی فعالیت‌ها و ارتقای دیدگاه مسئولان نسبت به ساماندهی مد و لباس دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در حوزه مد و لباس توجیه افراد و تبیین مأموریت‌ها و تشریح فعالیت‌ها است.
قبادی ادامه داد: درست است که طی دو تا سه سال گذشته موضوع مد و لباس در کشور مطرح شده اما هنوز نیاز داریم مسئولان به این مسئله اشراف بیش‌تری پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد بیشترین اقدامات اجرایی در حوزه عفاف و حجاب را بر عهده دارد، گفت: مسئولیت مسئله عفاف و حجاب با وزارت کشور است اما چند دستگاه دیگر از جمله وزارت ارشاد در این زمینه مسئولیت دارند که در همین راستا اقدامات ایجابی ما در خصوص عفاف و حجاب به کمیسیون‌ها و مسئولان ارائه شد.
رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس اعلام کرد: در این حوزه ما به دنبال ایجاد روش‌ها و ساختار جدید و ایجابی هستیم. به نحوی که هم جنبه‌های ایجابی کار را بیشتر تبیین کنیم و هم برای ارتقای کیفیت حجاب جامعه با رعایت آرامش و صلابت جامعه فعال باشیم تا جامعه طی رفتاری کاملاً منطقی این رفتار را انجام دهد.
وی به برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب به صورت مستقل از نمایشگاه قرآن طی ماه رمضان نیز اشاره و عنوان کرد: بیش از 250 هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند و برای اولین بار در کشور در این حد و اندازه فعالیت مربوط به عفاف و حجاب صورت ‌گرفت.
قبادی از برقراری جلسات شورای راهبردی در مجموعه کارگروه ساماندهی مد و لباس خبر داد و گفت: اعضای این چهار شورا از اساتید و کارشناسان حوزه‌های مختلف مد و لباس انتخاب شده‌اند که در بخش‌های تخصصی نظرات خود را بنا به دستور جلسات ارائه و به تصمیم‌سازی مد و لباس کشور کمک می‌کنند.
حضور 400 متخصص حوزه و مد و لباس در شورای راهبردی
وی قلت پیشکسوتان و صاحب‌نظران حوزه مد و لباس را از مشکلات این بخش عنوان و ادامه داد: این مسئله به معنای نبود صاحب‌نظر نیست بلکه به این معناست که دایره ارتباطات با صاحب‌نظران محدود است که با تشکیل شوراهای راهبردی این مشکل کاهش یافت. اکنون چیزی حدود 400 نفر در این جلسات شرکت کرده‌اند و از نظرات آنها استفاده می‌شود. 
شورای راهبردی امور طراحان، بزرگ‌ترین شورای راهبردی کشور
رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس اظهار امیدواری کرد که به زودی شورای راهبردی امور طراحان نیز راه‌اندازی شود که فکر می‌کنیم بزرگ‌ترین شورای ما و متشکل از طراحان کشور خواهد بود.
قبادی در خصوص مراکز توزیع و عرضه لباس نیز گفت: یکی از مشکلات ما بحث توزیع لباس‌های اسلامی ایرانی است. با همکاری و مشارکت اتحادیه سراسری پوشاک کشور و سایر نهادها، مراکزی که به عنوان عرضه کننده لباس‌های اسلامی ایرانی فعال هستند شناسایی شد‌‌ه‌اند و به زودی مرکز جدیدی نیز راه‌اندازی می‌شود.
واگذاری فروشگاه‌های دومین مرکز ارائه لباس‌های اسلامی ایرانی
وی اعلام کرد: کار واگذاری فروشگاه‌های دومین مرکز ارائه لباس‌های اسلامی ایرانی به زودی در خیابان ولیعصر تقاطع طالقانی آغاز می‌شود.
نیروی انتظامی یکی از حامیان جدی مجموعه مد و لباس کشور
رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس در ادامه سخنان خود به بحث همکاری‌های این کارگروه با نیروی انتظامی اشاره و اظهار کرد: یکی از بهترین همکاران مجموعه «مد و لباس» و «عفاف و حجاب» کشور نیروی انتظامی است. نیروی انتظامی همواره تلاش کرده زمینه لازم را برای فعالیت‌های مد و لباس فراهم کند که جا دارد از تلاش‌های آنها تشکر کنیم. در بسیاری از اموری که انجامش برای ما با مشکل مواجه بود نیروی انتظامی به ما کمک کرده و اکنون نیز به عنوان یکی از حامیان جدی مجموعه مد و لباس کشور فعالیت می‌کند.
برندهای غیر ایرانی افکار عمومی را مدیریت می‌کند
وی از ساماندهی تبلیغات حوزه مد و لباس نیز سخن گفت و اظهار کرد: تبلیغات در کشور شکل مناسبی در مجموعه مد و لباس ندارد و از همه آزاردهنده‌تر برندهای غیر ایرانی است که بدون کیفیت و پشتوانه افکار عمومی را مدیریت می‌کند که با هماهنگی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد و سایر دستگاه‌های مرتبط با تبلیغات بنا شد از این پس بدون دریافت مجوز تبلیغات مد و لباس صورت نگیرد.
شیوه نامه اجرایی برگزاری نمایش زنده تدوین شد
قبادی از برگزاری نمایش زنده لباس توسط دو مؤسسه و مشکلاتی که برای کارگروه مد و لباس ایجاد کرد نیز سخن گفت و اظهار کرد: پس از این رخداد تجدید نظر جدی در این خصوص صورت گرفت که بر همین اساس شیوه نامه‌ای به عنوان شیوه نامه اجرایی برگزاری نمایش زنده تدوین و به مؤسسات برگزار کننده ارجاع داده شد.
برگزاری 9 نمایش زنده مد و لباس در کشور
وی از برگزاری 9 نمایش زنده در کشور به صورت قانونی خبر داد و افزود: از این تعداد هشت نمایش ویژه بانوان و یک نمایش برای آقایان برگزار شده که نسبت به قبل کیفیت، شکل و ظاهر کار بهتر انجام شده است و استقبال خوبی هم که صورت گرفته نشان می‌دهد که این کار چه قدر ظرفیت دارد.
قبادی تصریح کرد: تلاش داریم این کار را تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر انجام دهیم؛ اصلی‌ترین وظیفه‌ نمایش زنده در دنیا معرفی و اطلاع‌رسانی یک مجموعه محصول است اما برداشت ما در کشور بیشتر بحث اوقات فراغت است نه نگاه تخصصی.
شیوه‌نامه اجرایی ارزیابی مدل‌های زنده لباس تدوین شده است
وی اعلام کرد: شیوه نامه اجرایی ارزیابی مدل‌های زنده لباس نیز تدوین شده است که بر اساس آن هر کسی که در کشور بخواهد مدل‌ باشد بایستی این شیوه‌نامه را طی کند و بر اساس آموزش‌هایی که توسط مؤسسات مجری آموزشی خواهد دید آزمون‌هایی از آنها گرفته  و کارت صلاحیت ارائه می‌شود.
رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس از فعالیت دو مؤسسه آموزش مدلینگ در کشور خبر داد و گفت: دو مؤسسه دیگر نیز در حال دریافت مجوز فعالیت هستند.

captcha