تجهیزات امنیت شبکه ملی اطلاعات تأمین شود
کد خبر: 1454293
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
از داخل کشور و بر مبنای توانمندی ملی؛

تجهیزات امنیت شبکه ملی اطلاعات تأمین شود

گروه فضای مجازی: دبیر شورای عالی فضای مجازی از تصویب برنامه‌های ملی برای امنیت ملی کشور خبر داد و گفت: تأکیدمان این است که تجهیزات امنیت شبکه ملی اطلاعات از داخل کشور و بر مبنای توانمندی ملی تأمین شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدحسن انتظاری، دبیر شورای عالی فضای مجازی، در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه تخصصی امنیت سایبری ایران اظهار کرد: در شورا، فضای مجازی را مجموعه‌ای از عوامل می‌دانیم که ارتباط پویایی دارند و کم‌توجهی به هر یک از عوامل سبب کندی در توسعه پیشرفت می‌شود.
وی افزود: اشراف عالمانه به این فضا، توسعه فراگیری اجتماعی، حرکت به سمت فضای مجازی، علم و فناوری، توسعه اقتصادی و توسعه دسترسی‌ها شش عاملی است که فضای مجازی را تشکیل می‌دهد. همچنین توسعه فرهنگی‌مان را در توسعه فضای مجازی می‌بینیم که بحث‌های حاکمیتی کشور می‌شود.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: مقررات و امنیت نقش تعیین‌کننده و پایداری در توسعه فضای مجازی کشور دارد. عنصر فرهنگ به عنوان زیربنایی‌ترین کار در این امر نقش دارند.
وی بیان کرد: ما باید امنیت را در برمبنای توانمندی کشور توسعه دهیم. این جمله به آن معنا نیست که تعاملی با دنیا نداشته باشیم بلکه باید توسعه داخلی را بر اساس توانمندی کشور و با استفاده از تجربیات جهانی محقق کنیم.
انتظاری اظهار کرد: تحولات سریع در کشور پیش می‌آید و برای آنکه حرکت مطلوبی در این زمینه داشته باشیم باید روی چند عامل، مدیریت راهبردی از طریق قوانین و مقررات اعمال شود.
وی افزود: تأکید اصلی‌مان بر شبکه ملی اطلاعات است که از اساسی‌ترین طرح‌های شورا به شمار می‌رود که مورد نظارت‌‌ اعضای شورای عالی فضای مجازی و ضرورت‌های ملی است که هرچه سریع‌تر باید محقق شود.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: تأکیدمان این است که تجهیزات امنیت شبکه ملی اطلاعات از داخل کشور و بر مبنای توانمندی ملی تأمین شود.
وی بیان کرد: برای آنکه امنیت فضای مجازی داشته باشیم و آن را بتوانیم به گونه‌ای مدیریت کنیم که کشور از هرگونه آسیب مصون باشد، در شورای عالی فضای مجازی برنامه‌های ویژه‌ای داریم که در دست اجرا است تا با تدوین یک برنامه ملی چنین امری را محقق کنیم. این برنامه‌های ملی در حال بررسی در کمیسیون‌های تخصصی است که انشالله در شورای عالی فضای مجازی به  تصویب خواهد رسید.

captcha