برنامه‌های مشخص شورای عالی فضای مجازی برای جایگزین کردن وایبر
کد خبر: 1454262
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
انتظاری در پاسخ به ایکنا عنوان کرد:

برنامه‌های مشخص شورای عالی فضای مجازی برای جایگزین کردن وایبر

گروه فضای مجازی: دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: برنامه‌های مشخص و معینی در مرکز ملی فضای مجازی برای جایگزین کردن برنامه‌های لاین و وایبر داریم که پس از اتمام کار اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، محمدحسن انتظاری، دبیر شورای عالی فضای مجازی در حاشیه افتتاحیه اولین نمایشگاه تخصصی امنیت سایبری ایران، با اشاره به اقدامات شورای عالی فضای مجازی در زمینه فیلترینگ برنامه‌های وایبر و لاین اظهار کرد: تأکیدمان بر برنامه ملی و داخلی است، البته نرم‌افزارهای پیام‌رسان می‌تواند بسیاری از فعالیت‌ها و نیازهای‌مان را برطرف کند؛ اما در عین حال ما باید تأکیدمان روی نرم‌افزارهای داخلی باشد و مرکز ملی فضای مجازی حمایت‌های ویژه‌ای را از این برنامه‌ها خواهد داشت.

وی افزود: تأکیدمان این است که کار بر روی نر‌م‌افزارها و مدیریت داخلی باشد و در عین حال هم نیازهای مردم برطرف شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: مرکز ملی فضای مجازی برنامه‌های مشخص و معینی را مبنی بر جایگزین کردن برنامه‌های لاین و وایبر دارد که پس از رسیدن به نتایج مشخص اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

وی بیان کرد: موضوع فیلترینگ برنامه‌های تحت موبایل همچون وایبر و لاین به کارگروه تعیین مصادیق مربوط می‌شود که شورا این موضوع را به پیش می‌برد. سیاست‌گذاری‌های کلان در این موضوع در شورای عالی فضای مجازی انجام و نحوه اجرا و تعیین مصادیق به اجزای خودش سپرده شده است.

انتظاری با اشاره به اجرای طرح فیلترینگ از طریق خانواده‌ها همچون کشورهای پیشرفته گفت: این برنامه‌ انشالله هرچه سریع‌تر در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به پیوست فرهنگی اپراتورهای نسل سه و چهار تأکید کرد: پیوست فرهنگی در کمیسیون ارتقای محتوای مرکز ملی تصویب شده و برای تصویب نهایی به شورای عالی فضای مجازی ارسال شده است که پس از تشکیل جلسه نهایی خواهد شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: پس از تصویب پیوست فرهنگی و ابلاغ آن به وزارت ارتباطات و دستگاه‌های مسئول دیگر، این موضوع باید عملیاتی شود. 
وی با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی امنیت سایبری ایران گفت: این نمایشگاه بسیار مفید است و می‌تواند توانمندی ما را گسترش دهد. همچنین همه دست‌اندرکاران بخش خصوصی و دولتی باید وارد میدان شوند تا صنعت ملی را در بخش امنیت رشد دهند.

انتظاری اظهار کرد: تا کنون از برنامه‌های وایبر و لاین استفاده نکرده‌ام. البته ما باید روی توانمندی داخلی و ملی خودمان تأکید کنیم تا امنیت کشورمان را تضمین کنیم. برنامه‌های ملی باید پاسخگوی نیاز مردم باشند.

captcha