مدیران و کارکنان مسجد جمکران موظف به احیای امر به معروف هستند
کد خبر: 1445651
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۷

مدیران و کارکنان مسجد جمکران موظف به احیای امر به معروف هستند

خبرنگاران افتخاری/ سیده‌سلیله عمادی: تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: بهترین ظرفیت برای احیای فریضه امر به معروف در مسجد مقدس جمکران وجود دارد، بنابراین از تریبون و منبر تا تمامی تبلیغات و همه کارکنان مسئول و موظف به احیای این امر هستند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، چهل و دومین جلسه شورای معاونان با حضور تولیت، معاونان و مدیران ارشد مسجد مقدس جمکران در سالن جلسات این مسجد برگزار شد.

در ابتدای جلسه، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد جمکران با اشاره به آیات 34 و 35 سوره مبارکه فاطر گفت: معمولاً نعمت‌های دنیا این‌گونه است که نیازمند تنوع و تبدیل بوده و ممکن است بر اثر استمرار حتی زیبایی‌ها و حلاوت خود را از دست بدهند و عادی شوند و این عادی شدن سبب نق زدن برخی شود.

وی در ادامه به نعمت تشکیل نظام جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: نعمت جمهوری اسلامی هم از جمله نعمت‌هایی است که بعضی‌ها متوجه اهمیت آن نیستند که این نعمت در ظل توجهات امام عصر(عج) و رهبری ولی فقیه جامع‌الشرایط چه برکاتی دارد.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه با اشاره به نعمت‌های بهشتی، افزود: مؤمنان در روز قیامت و در بهشت احساس خستگی و فرسودگی نمی‌کنند زیرا نعمت‌های الهی در بهشت لذت‌های دائم و سیرنشدنی دارند و در بهشت خلود و جاودانگی است و برای رسیدن به بهشت باید در صراط مستقیم دنیا که عبادت و بندگی خداست حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در مسجد مقدس جمکران مراقبت را لازمه خدمتگزاری در این مکان مقدس دانست و عنوان کرد: حتی در اماکن زیارتی و اعتاب مقدسه هم اگر بشر از خداوند دور شود باعث شقاوت و بدبختی او خواهد شد، بنابراین دائماً باید از خداوند بخواهیم به همه ما توفیق افزایش ایمان، اخلاص در عمل و عاقبت به خیری عطا فرماید.

وی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در همه دستگاه‌های اجرایی کشور نسبتاً فعال است و با توجه به اهمیت مسجد مقدس جمکران، بهترین ظرفیت برای احیای این فریضه در این مکان مقدس وجود دارد. بنابراین، از تریبون و منبر تا تمامی تبلیغات و همه کارکنان مسجد مسئول و موظف به احیای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

رحیمیان در پایان ابراز امیدواری کرد: با همکاری تمام معاونان، مدیران و کارکنان، ستاد امر به معروف و نهی از منکر با قدرت در مسجد مقدس جمکران شکل گیرد تا با فعالیت خالصانه و همراه با تقوا بتواند الگوی سایر نهادها و سازمان‌ها شوند.

یادآور می‌شود، در پایان این جلسه، رضا پاینده، به‌عنوان دبیر ستاد هماهنگی امر به معروف و نهی از منکر مسجد مقدس جمکران معرفی و حکم مسئولیت به ایشان ابلاغ شد.

captcha