صدور مجوزهای نسل سوم ارتباطات تنها از طریق شورای عالی فضای مجازی
کد خبر: 1445538
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
انتظاری در جمع خبرنگاران خبر داد:

صدور مجوزهای نسل سوم ارتباطات تنها از طریق شورای عالی فضای مجازی

گروه فضای مجازی: دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: مجوزهای نسل سوم ارتباطات باید از طریق شورای عالی فضای مجازی صادر شود.

محمدحسن انتظاری، دبیر شورای عالی فضای مجازی، در حاشیه آئین پایانی کارگروه رسانه‌های دیجیتال رضوی، در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی گفت: روال تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی به صورت یکبار در ماه است و دررابطه با بسیاری از مباحث از جمله پیوست فرهنگی اپراتورهای نسل سه و بالاتر و اینترنت پرسرعت صحبت کردیم.

وی با اشاره به صحبت‌های مراجع تقلید در رابطه با اینترنت پرسرعت گفت: هیچ یک از صحبت‌های مراجع تقلید تکذیب نشد. همچنین فضای مجازی ابعاد مختلفی از جمله مقررات، فرهنگ، مباحث زیرساختی و دسترسی‌ها دارد که سرعت بالای اینترنت از این ابعاد مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا نیاز کاربران را رفع کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین گفت: مجوزهای نسل سوم ارتباطات باید از طریق شورای عالی فضای مجازی صادر شود. همچنین آغاز فعالیت رایتل همزمان با اوایل کار شورای عالی فضای مجازی بود، به منظور رفع مشکلات راه‌حل موقتی ارائه شد.

وی با اشاره به پیوست فرهنگی اپراتورهای نسل سوم به بالاتر گفت: پیوست فرهنگی اپراتورهای نسل سوم چندین ماه در کمیسیون ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی با حضور دستگاه‌های متعدد از جنبه‌های مختلف سنجیده و نظرات به هم نزدیک شد. این پیوست تهیه شده و در دستور کار جلسه آینده فضای مجازی قرار دارد که ما نسبت به آن خوشبین هستیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: اهمیت فضای مجازی به اندازه‌ای است که شورایی در حد 3 شورای عالی مهم کشور برای آن در نظر گرفته شده است.

captcha