دولت به حوزه‌های علمیه توجه ویژه‌ای داشته باشد
کد خبر: 1443558
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
منتخب مردم بیرجند در مجلس:

دولت به حوزه‌های علمیه توجه ویژه‌ای داشته باشد

گروه اجتماعی: خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از مظلوم‌ترین بخش‌ها حوزه‌های علمیه هستند، خواستار توجه ویژه دولت به بحث حوزه‌های علمیه شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته، چهارم شهریور در نشست شورای برنامه‌ریزی استان ضمن تبریک هفته دولت با بیان اینکه خشکسالی‌های اخیر نفس استان را گرفته و بیشتر کشاورزان استان را مجبور به مهاجرت کرده است، گفت: خالی شدن روستاها موجب ناامنی می‌شود.



وی با ابراز دلخوری از وزارت نیرو بیان کرد: بحران کم‌آبی و بی‌آبی در خراسان جنوبی بیداد می‌کند؛ لذا سردرگمی وزارت نیرو برای انتقال آب به استان کاملاً مشهود است و قابل بخشش نخواهد بود.



منتخب مردم بیرجند در مجلس پیوستن استان به راه‌آهن را از دیگر خواسته‌های مردم بیان کرد و افزود: چنانچه معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور خبرهای خوبی به مردم استان داده‌اند؛ لذا خواستار پیگیری این موضوع هستیم.



عبادی استادیوم 15 هزار نفری بیرجند و تکمیل بیمارستان 200 تختخوابی این شهر را از دیگر خواسته‌های مردم عنوان کرد و افزود: شهرستان‎های سربیشه، نهبندان و درمیان نیازمند توجه ویژه‎ای برای گازرسانی هستند.



وی به وضعیت کارخانه‌های استان اشاه کرد و گفت: کارخانه‎های استان وضعیت خوبی ندارند و شهرک‎های صنعتی نیمه تعطیل هستند؛ لذا بعضی از اهل صنایع در استان ورشکست و از استان فراری شده‎اند.



منتخب مردم بیرجند در مجلس با بیان اینکه استان خراسان جنوبی یکی از استان‎های محروم کشور است، گفت: با توجه به همسایگی با کشور افغانستان امن‎ترین استان کشور هستیم اما بازرگانی با وجود مرز مشترک با افغانستان در استان فراموش شده است.



عبادی همچنین به اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: اصل 44 قانون به شدت به زیان استان‌هایی مانند خراسان جنوبی است.



وی امنیت در استان را ناشی از فرهنگ غنی و تدین مردم دانست و افرود: دوبانده شدن محورهای قاینات ـ بیرجند و بیرجند ـ نهبندان از دیگر خواسته‌های ماست.



منتخب مردم بیرجند در مجلس با بیان اینکه اعتبارات امسال در حوزه عمران تملک و دارایی برای استان خوب دیده شده است، گفت: با توجه به اینکه پروژه‌های بالای 80 درصد در استان کم است خواستار تخصیص 100 درصدی اعتبارات برای جاده‎های استان شد.



یادآور می‌شود، اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصلی است که بر اساس آن نظام اقتصادی ایران به سه بخش تعاونی، دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود که از آن به خصوصی‌سازی نیز تعبیر می‌شود.

captcha