اقامه نماز جهت تکامل روح انسان واجب شده است
کد خبر: 1440594
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
حجت‌الاسلام جابری:

اقامه نماز جهت تکامل روح انسان واجب شده است

گروه اجتماعی: بهترین راه براى تکامل روح و تقرب انسان به خدا، نماز است و خدا به جهت عنایت به انسان و تکامل روح او، این عمل را واجب فرموده وگرنه او نیازى به نماز ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام جابری، کارشناس و مبلغ مرکز تخصصی قم امروز، 27 مرداد در جمع کارکنان وظیفه تیپ 37 زرهی شیراز گفت: بهترین راه براى تکامل و تقرب انسان به خدا، نماز است و خدا به جهت عنایت به انسان و تکامل روح او، این عمل را واجب فرموده وگرنه او نیازى به نماز ندارد.
وی با یادآوری اینکه خداوند تحت هر شرایطى نماز را بر ما واجب فرموده و در اوقات پنجگانه باید نماز را به جاى آوریم، گفت: نماز ارتباطی صمیمانه و عاشقانه بین عبد و معبود است که رایحه روان‌بخش آن دل‌های نگران را سرشار از آرامش و صفا می‌کند و جان‌های خسته را طراواتی دیگر می‌بخشد.
حجت‌الاسلام جابری با تشریح اهمیت و جایگاه نماز افزود: یکی از مهم‌ترین فواید نماز این است که روح انسان را از آثار گناه شست‌وشو داده و از مسلط شدن زشتی و پلیدی بر جان انسان جلوگیری می‌کند.
این مبلغ دینی نماز را موجب گشایش مشکلات دنیا دانست و گفت: اقامه نماز بسیاری از مشکلات زندگی را از بین می‌برد و انسان را در مسیر فلاح و رستگاری قرار می‌دهد.

captcha