آزادگان؛ حاملان فرهنگ ایثار و شهادت/ لزوم ارج‌نهادن به صبوری اسرا
کد خبر: 1439831
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی اظهار کرد:

آزادگان؛ حاملان فرهنگ ایثار و شهادت/ لزوم ارج‌نهادن به صبوری اسرا

گروه اجتماعی: حجت‌‌الاسلام هنرمند با بیان این مطلب که آزادگان حاملان فرهنگ ایثار و شهادت هستند، افزود: اسرا برای رساندن پیام خویش از ابزار سه‌گانه خط، تصویر و انتقال به‌صورت سینه به سینه استفاده می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ثانیه‌های انتظار به کندی می‌گذشت. شهر به استقبال کوچ پرنده‌های مهاجر بود که در سال‌های سخت هجران از وطن، بال و پر خود را در زیر شکنجه‌های کفر شکسته بودند. دشمنان جسم اسرای هشت سال دفاع مقدس را در بند کشیده بودند؛ اما هیچگاه نتوانستند بر روح و روان آنان تأثیر گذاشته و آنان را مطیع خواسته‌های خویش کنند.

آزادگان در طول زمان اسارت خویش همواره قلب، روح و اندیشه‌هاشان به یاد وطن و آسمان نیلگونش می‌تپید. آری 26 مرداد سال 69 روز آزادی پرستوهای مهاجری بود که بهترین سال‌های عمر خویش را در بند رژیم بعث عراق گذراندند تا آرمان‌های امام(ره) و ارزش‌های اسلام عزیز حفظ شود.

26 مرداد روز مبارک و لحظه سرخ پرواز به‌سمت سرزمینی است که مهد دلیرمردانی همچون رئیسعلی دلواری و میرزا کوچک‌خان جنگلی است. آری جوانان ایران اسلامی از بزرگان ملی و دینی خویش الهام گرفته و پرچم سبز ولایت را نه‌ تنها در ایران بلکه در سراسر جهان به اهتزاز درآوردند.

اسرا بازگشتند و در آغوش ملت همیشه قهرمان ایران جای گرفتند. ملت نیز به پاس قدردانی از تمامی سختی‌ها و مرارت‌هایی که این عزیزان متحمل شده بودند کوچه و خیابان‌ها را آذین بستند و روح ایستادگی و فتوت و جوانمردی را برای همیشه تاریخ جاودان کردند. لحظه دیدار اسرا با مردم لحظه بسیار شاد و فراموش‌ناشدنی است.

ایران آغوش گشود و فرزندان خویش را ‌پذیرفت و فوج فوج مردانگی را به نمایش گذارد؛ به‌راستی کدامین زمان قادر است تا این لحظات ناب را در خود گنجانده و کدامین تقویم می‌تواند شوق لحظه وصل را به نمایش بگذارد.

پرستوهای مهاجر همانطور که مجبور به کوچ شدند دلیر و مقاوم، نستوه و استوار، امیدوار و دلاور بازگشتند؛ بازگشتند تا به جهان استکبار و ایادی مزدور بفهمانند که برای حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب از همه هستی خود می‌گذرند.

آزادگان ما، وارثان شهیدانند. اسرا ماندند تا نام شهدا را برای همیشه زنده نگاه دارند و راه آنان را ادامه دهند. آری! جوانان و نوجوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به هوش باشید و در تبعیت از مسیر شهدا که خط‌کشی مولا علی(ع) است فاصله نگیرید.

حجت‌الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با سالروز آزادی پرستوهای عاشقی که هشت سال سختی زندان‌های بعثی را تحمل کردند؛ اما از خط‌مشی رهبری خارج نشدند ورود آزادگان به میهن اسلامی را ثبت برگ زرینی دیگر در سند افتخارات انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی آزادگان را از معراج‌برگشتگان خواند و اضافه کرد: آزادگان با حضور در میهن اسلامی در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و سازندگی وارد شده و با خلق حماسه‌ای دیگر همدوش هم‌سنگران خویش روح بزرگی، صلابت، عزت و غیرت را در جامعه متبلور ساختند.

وظیفه نسل جوان در مقابل آزادگان

حجت‌الاسلام هنرمند اضافه کرد: امروز وظیفه نسل جوان این است که با دنباله‌روی از سیره این سرافرازان، کشور خود را در برابر دشمنان به کمین نشسته بیمه کنند؛ از این‌رو مسئولان نیز نباید بی‌تفاوت از این مقوله عبور کنند؛ بلکه با اجرای طرح‌های جامع نوجوانان را با حوادث دوران دفاع مقدس آشنا کرده و اجازه دخالت به بیگانگان را ندهند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که آزادگان گنجینه‌های باارزش انقلاب اسلامی هستند که باید مورد تقدیر قرار گیرند، اظهار کرد: آزادگان سرافراز آزادمردانی هستند که در اوج عزت و پایداری به وطن بازگشتند و با صلابت و ایستادگی، برای خدمت در سنگر سازندگی ایران آزاد و آباد در صحنه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آماده و مقاومند.

این مقام مسئول بر لزوم ضرورت ارج نهادن به صبوری آزادگان تأکید کرد و گفت: اسرا یادگاران دفاع مقدس و روزهای آتش و خون، با گام‌های مطمئن و دل‌های سرشار از عشق و ایمان به خدا و وطن، برای رسیدن به قله‌های فتح و ظفر ایستاده‌اند؛ از این‌رو ما نیز باید صبوری شأن را ارج نهاده و پای غفلت بر آن نگذاریم.

وی با بیان این مطلب که آزادگان حاملان فرهنگ ایثار و شهادت بوده و از این عزیزان می‌توان به‌عنوان پلی برای بازگو کردن خاطرات اردوگاه‌های عراق نام برد، افزود: اسرا برای رساندن پیام خویش از ابزار سه گانه خط، تصویر و انتقال به‌صورت سینه به سینه استفاده کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پایان، ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن و نکوداشت یاد و خاطره اسرایی که در زندان‌های رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند، به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با آزادگان که فرمودند؛ اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادی بوده و آزادگان جهان آن را زمزمه می‌کنند، اشاره کرد.

captcha