کار عالمان، بخشیدن حیات حقیقی به انسان‌هاست
کد خبر: 1437881
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
حجت‌الاسلام طاهری:

کار عالمان، بخشیدن حیات حقیقی به انسان‌هاست

گروه اجتماعی: دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه کار عالم زنده کردن دلهاست، گفت: حیات حقیقی بسیار بالاتر از حیات مادی است و این وظیفه عالم است که به انسان‌ها حیات حقیقی ببخشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز امروز، 19 در جمع طلاب جدید‌الورود حوزه علمیه محمودیه شیراز با اشاره به توفیقات خداوند متعال در عرصه طلبگی گفت: در طول تاریخ علمای بزرگی همچون شهید اول، ثانی و ثالث داشته‌ایم که توسط زورگویان به شهادت رسیدند تا نام آنها محو شود، اما تاریخ ثابت کرد که تنها نامی که می‌ماند به فرمایش امیرالمؤمنین(ع) نام علماست.
حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه تا خدا، خدایی می‌کند نام عالم باقی می‌ماند و کسی قدرت بر محو آن ندارد و عزتی که از ناحیه خدا سرچشمه می‌گیرد، تبدیل به ذلت نمی‌شود، ابراز کرد: کار عالم زنده کردن دلهاست و حیات حقیقی بسیار بالاتر از حیات مادی است، این وظیفه عالم است که به انسان‌ها حیات حقیقی ببخشد.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با اشاره به جنایات روزافزون در غزه و عراق، دشمنان خونخوار و سلفیون کودک‌کش را نیز دارای حیات مادی دانست و گفت: حیات مادی مشترک بین حیوان و انسان است ولی آن چیزی که به انسان ارزش می‌دهد حیات حقیقی است و کلید آن به‌دست عالم است.
وی با اشاره به اینکه فضیلت علما به فرموده پیامبر اکرم(ص) از انبیا‌ بنی‌اسرائیل بالاتر است؛ افزود: باید به‌طور منظم فاصله خود با این علمای ربانی را کم کنیم و به‌دنبال آدمیت باشیم که آن هم در حیات مادی و فیزیکی خلاصه نمی‌شود، باید به‌دنبال انسانیت بگردیم و آموزه‌های آن را در تمامی زندگی خود ساری و جاری کنیم تا بتوانیم آن را به دیگران انتقال دهیم.
دبیرکل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس، غرور را عامل سقوط انسان دانست و گفت: قرآن کریم به این مطلب اشاره دارد که غرور انسان را به کری و کوری می‌کشاند و بر روی چشم و گوش انسان پوسته‌ای شفاف ایجاد می‌کند که شبحی از حقایق مشاهده کند و به خیال اینکه در مسیر هدایت قرار گرفته است، او را در سیاهی غرق می‌کند.
وی اظهار کرد: طلبه باید بسیاری از کارهای مباح را بر خود حرام و سختی‌هایی را تحمل کند و از طرفی به دنبال احترام هم نباشد و در همه حال متواضع باشد.
رئیس حوزه محمودیه شیراز‌ انتظار اصلی از طلاب جوان را درس خواندن، به‌دنبال مباحث اخلاقی بودن، صبر و تحمل و دستگیری از یکدیگر دانست و افزود: آخوند یعنی کسی‌که آستانه تحمل بالایی داشته باشد.
رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) بصیرت را اولویت اول طلاب دانسته و افزود: بصیرت یعنی کلام و رفتار مقام معظم رهبری که باید مواظبت کنیم ذره‌ای از این معیار انحراف پیدا نکنیم.

captcha