بیداری فطرت و پرورش روح از اهداف اصلی عبادت است
کد خبر: 1436430
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
رئیس ستاد اقامه نماز همدان:

بیداری فطرت و پرورش روح از اهداف اصلی عبادت است

گروه اجتماعی: از جمله اهداف اصلی عبادت بیداری فطرت پاک الهی، پرورش روح و جلوگیری از گناه و انحراف از مسیر حق و همچنین تقرب به خداوند متعال است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام مرتضی حسنی‌حلم، رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان سه‌شنبه، 14 مرداد در نشست ستاد اقامه نماز این شهرستان اظهار کرد: هدف اصلی از انجام عبادت از جمله نماز بیداری فطرت پاک الهی است که در نهاد هر انسانی نهفته شده است همچنین پرورش روح و جلوگیری از گناه و انحراف از مسیر حق و تقرب به خدا از دیگر اهداف مسائل عبادت است.

وی افزود: از دیگر علت‌های اقامه نماز، شکرگزاری به درگاه خداوند است که همه موجودات به‌ویژه انسان‌ها را به بهترین گونه آفرید و به او عقل داد و او را به قوه انتخاب و اختیار مزین فرمود تا بتواند راه نیک و بد را تشخیص داده و از زشتی‌ها پرهیز کند و به نیکی‌ها روی آورد.

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم عنوان کرد: انسان با عبادت و نماز سعادت دنیا و آخرت خود را تأمین می‌کند و پرچم اسلام را در جامعه به اهتزاز درمی‌آورد وظیفه همه ما فراهم‌آوردن زمینه‌های لازم در این خصوص است.

در ادامه احسان قنبری، فرماندار کبودرآهنگ نیز گفت: نماز جماعت از اهمیت بسیار والایی برخوردار است؛ لذا توجه بیشتر مردم و مسئولان را برای اجرای این فریضه مهم الهی می‌طلبد و مسئولان نهادهای اجرایی باید جزو اولین افرادی باشند که در نماز جماعت شر کت می‌کنند.

وی با بیان اینکه توجه به نماز اول وقت و جماعت سبب نزول برکات الهی می‌شود، بیان کرد: فضای نماز‌خانه‌ها و نمازهای جماعت باید با‌نشاط بوده تا جذابیت‌های معنوی دو‌چندانی داشته باشد.

فرماندار کبودرآهنگ اجرای برنامه‌ها و مصوبات ستاد نماز را خواستار و متذکر شد: موضوع نظارتی بر نماز ادارات و بالا بردن کیفیت شرایط نمازخانه از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

captcha